bekeken: 2279 x
Waardeer dit artikel:
210 votes, average: 2,73 out of 5210 votes, average: 2,73 out of 5210 votes, average: 2,73 out of 5210 votes, average: 2,73 out of 5210 votes, average: 2,73 out of 5
(2,73)
(Inloggen is vereist)

Nieuwe technologie als koopargument

DOMEIN: Retail

Geplaatst op: 26 juli 2016, 08:43

Leestijd: 1 minuut

Autokopers zijn wel degelijk gecharmeerd van nieuwe technologie, zo blijkt uit nieuw onderzoek, onder ruim 4000 consumenten, van IHS Automotive. Volgens de onderzoekers zal in 2020 ongeveer 55 procent van de nieuw verkochte personenauto’s een connected auto zijn.

Daaronder verstaat IHS dan een auto die over de nodige geavanceerde rijhulpsystemen (ADAS) zal beschikken, over een uitgebreid telematicasystemen zal beschikken inclusief wifi en smartphone integratie. Daarnaast een state of the art infotainment-systeem, inclusief dynamische navigatie. Ook de eerste autonome rijmogelijkheden worden dan in brede zin af fabriek meegeleverd.

Belangrijk volgens IHS is, dat de consument zich meer en meer bewust wordt van de nieuwe technologie in de auto. De onderzochte populatie, afkomstig uit Duitsland, Groot-Brittannië, de VS en China, is van plan om binnen 36 maanden een nieuwe auto te kopen. En die kopers blijken zich, een beetje tegen de verwachting in, vooral te interesseren voor rijveiligheidssystemen. ADAS staat dan ook op één als het gaat bij de nieuwe technologie wat de consument meeneemt bij het keuzeproces van merk en model. In het kader van de smartphone-integratie blijken apps voor navigatie (52 procent), het weer (41 procent), actuele nieuwsberichten (37 procent) en muziek (37 procent) het meest populair voor gebruik in de auto.

Tags: , , , ,

Nederlandse 3D-printer naar…Mazda werkt met Nyenrode aan…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties