Het is de tijd van de lijstjes, waarin de ene top-zo veel het andere overzicht opvolgt. Een mooie traditie, waar we ons graag bij aansluiten middels een top-tien van meest gelezen berichten op onze website. Een overzicht van een nieuwsrijk jaar, waarin overnames van grossiers en aanverwante strategische manoeuvres herhaaldelijk de revue passeerden.
Met afstand het meest gelezen online nieuwtje bij Aftersales Magazine was ‘Leaseplan keert dealerwerkplaats de rug toe’. De aankondiging op het Clepa-congres dat de leasegigant komende jaren zeker tachtig procent van zijn onderhoudsbehoefte gaat onderbrengen bij het vrije kanaal sloeg in als een bom. Met ruim 1,6 miljoen auto’s operationeel in 33 landen is Leaseplan immers een speler van formaat.
Dat slecht nieuws snel reist, bleek uit de ruime aandacht voor het onverwachte overlijden van Ronald Morien. De pas 49-jarige oprichter van het gelijknamige demontagebedrijf stierf nota bene in het jubileumjaar van de onderneming. Op de derde plaats prijkt ons bericht ‘Louwman koopt Ruttchen’. De begin 2016 bekendgemaakte overname betekent dat de automotive organisatie niet alleen Mercedes/Smart en Mitsubishi toevoegt aan zijn merkenportefeuille, maar bovendien de regio Breda-Tilburg-Den Bosch invult.
Hieronder treft u de Aftersales Magazine top-tien 2016 aan.
- Leaseplan keert dealerwerkplaats de rug toe
- Ronald Morien plotseling overleden
- Louwman koopt Ruttchen
- Consumentenbond: Seat minst bedtrouwbaar
- Car-serviceplan: gegarandeerde km-kostprijs
- Twee APS-managers beginnen voor zichzelf
- Beslaglegging Novatech voorkomen
- Garage Van Altena failliet, hoopt op doorstart
- LKQ gaat strijd aan met webshops
- Mijngarage plug-in geïntroduceerd