De Wepp 2032 Diesel Systeem Behandeling en Wepp 2036 Injectie Systeem Behandeling hebben van TÜV een kwaliteitscertificaat gekregen. De producten zijn onderzocht en getest op hun werkzaamheid met betrekking tot verhoging van het cetaangehalte en vochtverdrijving.

“De laatste jaren is er een wildgroei ontstaan aan additieven. Om te bewijzen dat we doen wat we beloven hebben wij onze beide brandstofsysteembehandelingen door TÜV en de Fachhochschule Südwestfalen laten testen”, aldus Peter Boer van Wepp.

Volgens het bedrijf leiden de hedendaagse brandstoffen met bijmenging van biodiesel/bio-ethanol tot inwendig vervuilde motoren, dit in combinatie met de toegepaste emissie verlagende systemen. Boer: “We zien een toename van vervuilde injectoren en verstuivers, die hierdoor vroegtijdig defect raken. Inlaattrajecten slibben dicht, waardoor de brandstof/luchtmenging verstoord raakt. Katalysatoren en roetfilters vervuilen hierdoor overmatig en brandstofleidingen en tanks verontreinigen, in het ergste geval met algen.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
11 april 2025
ProMedia neemt Aftersales Magazine over
10 april 2025
CarXpert: zestig franchiseovereenkomsten getekend
10 april 2025
TNO opent smart mobility center op Helmondse campus
10 april 2025
Boetes voor Nokian en oud-werknemers
10 april 2025
VZR: Hoge afkoopsommen bij verplichte elektrische auto’s onacceptabel
9 april 2025
Nexus Automotive International onthult bandenstrategie
Meest bekeken berichten
Recente reacties