Yorien de Ruijter volgt Niels Klarenbeek op als directeur van Rematec bij RAI Amsterdam. In de voorbije drie jaar was ze sales & exhibition manager bij de revisiebeurs. In die rol was De Ruijter betrokken bij twee edities in Amsterdam, een in Las Vegas en een in het Chinese Guangzhou.

Hoewel de circulaire economie en duurzaamheid steeds bekendere begrippen worden, moet revisie “nog meer top of mind worden”, vindt De Ruijter. Zo bleek uit onderzoek dat Rematec vorig jaar juni publiceerde 62 procent van de Nederlandse autobezitters niet op de hoogte te zijn van het bestaan van gereviseerde auto-onderdelen. “Helaas is reman nog steeds niet standaard aan het eind van de productlevensfase. De eindgebruiker is zich vaak niet bewust van de positieve bijdrage die remanufacturing kan bieden om zijn duurzaamheidsdoelstellingen te behalen.” Wel signaleert De Ruijter dat specialisten op het gebied van duurzaamheid meer en meer betrokken worden bij de ontwerpfase van autoproductie.

Omzetgroei

Terwijl economen momenteel waarschuwen voor een wereldwijde crisis, wijst De Ruijter op de mogelijk positieve gevolgen van een recessie voor de revisiebranche. “Tijdens de vorige crisis beleefde onze industrie juist een omzetgroei, doordat de vraag naar kostenbesparende auto-onderdelen aantrok. Daarom moedig ik partijen aan om sterk te blijven, nu er mogelijk productiegroei zit aan te komen. Het staat voor mij vast dat de reman-industrie zal overleven.” Rematec zelf doet momenteel onderzoek naar vergroting van de circulaire economie en de rol daarbinnen van hergebruik.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
2 april 2025
NexDrive en 50five maken laadoplossingen toegankelijk
2 april 2025
Autobedrijf Jan Greijmans verder als TOP Merkspecialist in Mazda
2 april 2025
Een robuuste strategie
1 april 2025
Registraties nieuwe auto’s dalen met 10 procent in eerste kwartaal 2025
1 april 2025
Accupakket als zwaard van Damocles
1 april 2025
Autodealers in 2024: meer omzet, minder winst
Meest bekeken berichten
Recente reacties