Van 15 augustus tot en met 31 december 2016 opende Van Udenhout een pop-up store in het voormalige V&D-pand in het centrum van Den Bosch. Dat leidde niet alleen tot veel publiciteit, maar vooral tot heel veel bezoeken. De ervaringen hiermee worden nu gebruikt voor de toekomstplannen van Van den Udenhout.

Directeur Kurt Verhees van Van den Udenhout: “Er zijn in die 4,5 maand ruim 454.000 mensen door onze showroom op de begane grond van het V&D-pand gegaan. Dat zijn er 22.700 per week! Natuurlijk waren die niet allemaal op zoek naar een auto. 45 procent liep door naar de roltrap om naar de bovenverdiepingen te gaan waar andere retailers en een La Place gevestigd waren. Die andere 55 procent verbleef voor langere tijd in de speciaal ontworpen showroom.”

Accent

“We hebben veel geleerd. We konden dit experiment alleen doen door anders te denken, door de medewerking van de gemeente Den Bosch, maar ook door de flexibiliteit van Pon en de fabriek in Wolfsburg. Die wilden niet alleen meekijken, maar waren ook benieuwd naar naar de ervaringen. De markt verandert, omdat het consumentengedrag verandert. Om daar een beeld van te krijgen moet je bovenop de klant zitten. Waar kan dat beter dan in het hartje van een stadscentrum? We hadden zeven VW’s staan, waaronder een bestelauto, vier Audi-modellen, waaronder een RS8, en als gimmick een Porsche van een bevriende dealer. Zelf hebben we dit merk niet in onze portfolio. Verder een aanbod elektrische fietsen, omdat we het accent net even wat breder wilden trekken ten aanzien van de toekomstige mobiliteit.” Lees het hele artikel in nummer 12 van Aftersales Magazine, dat vrijdag 8 december verscheen.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
5 mei 2025
Universeel wint vertrouwen de EV-bezitter
2 mei 2025
Agenda IBIS Global Summit 2025 Istanbul bekend
2 mei 2025
NRF neemt turbomerk Alanko over
2 mei 2025
Registraties nieuwe auto’s dalen met 4 procent in april
2 mei 2025
Sleets
2 mei 2025
Dorpsgarage met dealeruitstraling
Meest bekeken berichten
Recente reacties