bekeken: 1392 x
Waardeer dit artikel:
31 votes, average: 2,47 out of 531 votes, average: 2,47 out of 531 votes, average: 2,47 out of 531 votes, average: 2,47 out of 531 votes, average: 2,47 out of 5
(2,47)
(Inloggen is vereist)

Nissan verwacht 30% omzetgroei aftersales

DOMEIN: Werkplaats

Geplaatst op: 16 februari 2017, 11:38

Leestijd: 1 minuut

Door sterker in te zetten op personalisatie, gemak en rijplezier verwacht Nissan de komende jaren in Europa zijn omzet uit aftersales stevig aan te jagen. Het merk acht een groei tot dertig procent in 2022 mogelijk.

Een belangrijk element in de strategie is de uitbouw van connectiviteit en online service bij nieuwe modellen. Maar de fabrikant werkt volgens Vincent Wijnen (vice-president Aftersales) ook aan betaalbare aftermarketoplossingen. Daardoor kan ook de berijdersgroep van bestaande Nissans gebruikmaken van nieuwe online services. Voorbeelden hiervan zijn onderhoudsmeldingen in de auto tot aan het inplannen van een afspraak bij de dealer en automatische ordering van benodigde onderdelen, zodat die klaarliggen als de auto wordt gebracht voor service.

In Europa biedt Nissan sinds twee jaar de kopers van een nieuwe Juke een kleurenpalet voor carrosseriedelen en uitrusting. Bij tachtig procent van de verkochte Jukes is op dit moment sprake van een gepersonaliseerd uiterlijk en interieur. Daarmee zit dit model in de top 3 van meest profijtelijke modellen als het gaat om verkoop van accessoires.

Tags: , , ,

Autoverkoop Europa plust 10,2%…‘Rijden in F1 vergt meer dan…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties