bekeken: 687 x
Waardeer dit artikel:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (4,00)

Occasionverkoop B2B plust sterk in januari

DOMEIN: Retail

Geplaatst op: 4 februari 2020, 16:02

Leestijd: < 1 minuut

De verkoop van occasions tussen autobedrijven onderling lag in januari ruim vijftien procent boven die in januari 2019. In aantallen: 94.995 tegenover 82.378. Een en ander blijkt uit de cijfers van VWE.

Er was bij de periodieke vergelijking ook een toename te zien in de segmenten B2C en C2C: 6,6% c.q. 4,2%. Hier ging het om 122.984 c.q. 115.411 voertuigen (B2C) en 57.675 c.q. 55.363 (C2C).

Merken die het in de januarimaand van 2020 als occasion aanmerkelijk beter deden waren Audi (5.221 om 4.150), BMW (4.150 om 5.221), Kia (2.878 om 3.382), Mazda (1.689 om 2.270), Mercedes (4.440 om 5.052), Seat (3.123 om 3.515), Skoda (2.198 om 2.706), Tesla (220 om 350), Toyota (5.904 om 6.894), Volkswagen (13.485 om 14.716).

Minder goed verging het merken als Renault (9.562 om 9.321), Opel (9.438 om 9.316), Lancia (152 om 127), Jaguar (366 om 352), Ford (8.447 om 8.390), Fiat (4.544 om 4.262), Dacia (499 om 464) en Alfa Romeo (787 om 738).

Intraday

VWE meldt verder nog dat het zijn dataverwerking en systemen een update heeft gegeven. Daardoor verschillen de opzet en aantallen licht ten opzichte van vorig jaar. Zo worden voortaan alle zogenaamde intraday verkopen ook afzonderlijk geteld. Als een voertuigen meerdere keren binnen 1 dag werd doorverkocht, dan gold dat voorheen als 1 transactie. Nu tellen deze afzonderlijke transacties mee.

Personenauto
B2B B2C C2C
jan-19 82.378 115.411 55.363
nov-19 82.122 114.044 57.172
dec-19 77.121 105.297 50.617
jan-20 94.995 122.984 57.675
Groei jan t.o.v. jan-19 15,3% 6,6% 4,2%

Tags: , , ,

Toyota verlengt garantie op…Facelift voor de motor
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties