bekeken: 1822 x
Waardeer dit artikel:
113 votes, average: 2,64 out of 5113 votes, average: 2,64 out of 5113 votes, average: 2,64 out of 5113 votes, average: 2,64 out of 5113 votes, average: 2,64 out of 5
(2,64)
(Inloggen is vereist)

Online klant op Nationaal Aftersalescongres

DOMEIN: Algemeen

Geplaatst op: 25 oktober 2016, 12:38

Leestijd: 2 minuten

Tijdens het 5e Nationaal Aftersalescongres (14 december) schetst hoofdredacteur Jos Veldhuisen van Aftersales Magazine hoe de komende jaren de digitalisering van het autobedrijf – en vooral die van de aftersalesactiviteiten – de relatie met de (werkplaats)klant zal beïnvloeden.

De connected car, de zelfrijdende auto, de elektrische auto – het zijn ontwikkelingen die sterk in de spotlights staan. Maar wat onderbelicht is gebleven, is de manier waarop de klant straks in contact komt met het autobedrijf. Houdt het autobedrijf nog wel de regie over ‘zijn eigen’ klanten? Wanneer worden nieuwe partijen à la Booking.com, Trivago en Zoover actief in de autobranche?

De gevolgen en kansen zijn groot, maar ook sterk verschillend. De invloed van digitalisering op de totale mobiliteitsketen, waaronder merkdealers, onafhankelijke autobedrijven,  grossiers, leasemaatschappijen en importeurs, zal vooral betrekking hebben op de regiefunctie. Maar wie pakt de regie? De eindconsument op je netvlies hebben en dan maar afwachten wie wat oppakt is dodelijk voor de business. Proactief handelen is een must, om te voorkomen dat nieuwe online platformen het kaas van uw brood eten.

Stijn de Groen en Wilco Leenslag van KPMG trappen het congres af met een primeur. Namelijk een doorkijk naar een grootschalig, begin 2017 te verschijnen KPMG-onderzoek naar de connected car. Vooral wat er wat connectiviteit op korte termijn op de automotive markt afkomt.

René Seyger, automotive specialist bij Roland Berger, schetst de toenemende invloed van autofabrikanten op de aftermarket.

Wieger de Bruin geeft praktische tips over aanpassing van businessmodellen. Waar begin je, als je weet dat je moet veranderen, maar niet weet hoe.

Stephan Bosman was ceo van Zoover, de Nederlandse website die oordelen van consumenten over vakantiebestemmingen bundelt. Hij vertelt waaraan het succes van Zoover te danken is – en hoe de toenmalige reisbranche reageerde.

Het 5e Nationaal Aftersalescongres staat onder leiding van dagvoorzitter Clem Dickmann, die de conclusies trekt en de zaal bij de presentaties betrekt. De bijeenkomst vindt plaats in Studio A12 te Bunnik, begint om 13.00 uur en zal tegen 17.30 uur worden afgesloten met een netwerkborrel en 3-gangen walking diner. U kunt zich hier inschrijven.

Tags: , , , , ,

Konijn in de koplampenStart-stopaccu aftermarket…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties