Louwman start ‘duurzaamste dealerbedrijf’

Louwman Group is gestart met de bouw van “het duurzaamste dealerbedrijf van Nederland.” De nieuwe locatie, Louwman Rotterdam-Zuid, zal de regionale dealeractiviteiten vertegenwoordigen voor de merken Toyota, Suzuki en Peugeot (Blauwendaal) en valt onder de Louwman Dealer Group.

De flagshipstore wordt gebouwd op bedrijventerrein Cornelisland. De opening staat gepland in juni 2019. De importeur wil voor deze nieuwbouw het certificaat Breeam-Nl Outstanding behalen, de hoogste score in een ranking van maximaal vijf sterren. Breeam meet de duurzaamheid van een gebouw, op grond van negen aspecten, zoals: management, gezondheid, energie, transport, water en materialen.

Werkplaats

Bij de ontwikkeling is rekening gehouden met komende ontwikkelingen die van invloed zijn op de procedures en werkwijze binnen het traditionele autobedrijf. Zo voorziet het centrale magazijn in de levering van onderdelen voor de diverse merken. In de werkplaats zal met tablets worden gewerkt en gecommuniceerd. De backoffice en de planning van de werkplaats worden gecentraliseerd met behulp van nieuwe Dealer Management (DMS) en Customer Relations (CRM) systemen. Ook komt er een dedicated Customer Care Center.

Cijfers

De flagshipstore krijgt een oppervlakte van bijna tienduizend vierkante meter. Daarvan is circa een vijfde bestemd voor de showroom op de begane grond en eenzelfde showroomruimte op de tweede verdieping. De werkplaats gaat 1700 vierkante meter omvatten, voor onder meer dertig bruggen. Het totale team bestaat straks uit circa vijftig verkopers, monteurs en aftersalesmedewerkers.

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †