Focwa breidt het portfolio merkgarantiebewijzen uit met dat van Mazda. Focwa-bedrijven mogen voortaan bij een schadereparatie een Mazda-garantiebewijs afgeven. Ze moeten dan wel beschikken over het Mazda erkend reparateurschap.

Het garantiebewijs is vooral van waarde voor de consument. Die beschikt daarmee over het bewijs dat zijn schade kwalitatief goed is hersteld, volgens fabrieksnormen, met gebruik van originele onderdelen en met vier jaar garantie.

Samenwerking

Focwa startte de uitgifte van de digitale merkgarantiebewijzen in juni 2016. Deze wordt mogelijk gemaakt dankzij samenwerkingen met ABZ-dochter Solera, Rai Vereniging en de importeurs. Behalve voor Mazda kunnen Focwa-bedrijven, mits merkerkend, ook merkgarantiebewijzen uitgeven voor Audi, Hyundai, Nissan, Opel, Renault, Seat, Skoda, Volkswagen en Volkswagen bedrijfswagens. Focwa schadeherstellers met merkerkenning kunnen digitale merkgarantiebewijzen genereren met het digitale paspoort van ABZ. Ook het dealernetwerk heeft toegang tot de applicatie. Zij kunnen de gegenereerde digitale merkgarantiebewijzen van hun samenwerkende merkerkende schadeherstelbedrijven inzien en uitreiken aan hun klanten.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
11 december 2025
‘Voorkeur voor originele onderdelen daalt’
11 december 2025
Vijftig tinten aftersales
11 december 2025
Marco van der Aa voorzitter RAI Aftermarket
11 december 2025
Ondernemers onderling
10 december 2025
‘Innovatie door AI is voor iedereen’
10 december 2025
Claro neemt One2Wash over
Meest bekeken berichten
Recente reacties