bekeken: 455 x
Waardeer dit artikel:
0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
(0,00)
(Inloggen is vereist)

Tango investeert 8 miljoen in Snappcar

DOMEIN: Connected Car

Geplaatst op: 27 september 2019, 09:37

Leestijd: 2 minuten

Tango, dochteronderneming van oliemaatschappij Q8, investeert samen met de huidige aandeelhouders 8 miljoen euro in autodeelplatform Snappcar.

Met de investering wil Tango meeliften op de verschuiving in mobiliteit, van bezit naar gebruik. Uiteindelijk wil Tango dat een derde van de klanten een auto leaset of deelt via Snappcar.

Mobiliteitsspeler

“Naast de 196 onbemande Tango-tankstations en een partnerwerk van ruim 750 tankstations willen wij ons in Nederland mede door deze investering gaan richten op nieuwe diensten”, legt Bert Gillis, directeur Retail Benelux van Tango uit: “We zien dat mensen vaker hun auto delen, vooral als het snel en eenvoudig werkt. Snappcar is voor ons daarom de ideale partner om in deze markt de kansen te pakken. We willen een mobiliteitsspeler worden met als aanbod een mix van autodelen, car lease, parkeren, openbaar vervoer en andere deelconcepten. Onze expertise en kennis komen in de samenwerking met Snappcar goed tot hun recht.”

Ook Victor van Tol, ceo van Snappcar ziet voordelen: “Steeds meer mensen ervaren de voordelen van autodelen in de praktijk. Met Tango aan boord investeren wij fors in groei en extra gemak. Wij werken aan slimme oplossingen, zodat de sleuteloverdracht en het bijtanken of opladen aan het einde van ieder ritje niet meer hoeft. Zo worden auto’s beter benut; nu staan auto’s gemiddeld 23 uur per dag stil in de stad.”

Keyless

Dankzij de investering van Tango in Snappcar kunnen klanten van Tango nu vier maanden gratis gebruikmaken van de keyless autodeelfunctie van Snappcar. Een monteur plaatst dan een kastje achter het dashboard waarmee de klanten hun auto voor deelgebruik kunnen aanbieden via de app van Snappcar. “Ook komt er een gezamenlijk Tango-Snappcar-aanbod bestaande uit korting op brandstof, een private lease-aanbod en de mogelijkheid tot autodelen”, aldus Bert Gillis.

“Voor volgende zomer willen wij 1 miljoen gebruikers op ons platform hebben”, aldus Van Tol. “Met meer leden in onze community weten autodelers elkaar nog beter te vinden, vooral in steden als Amsterdam, Rotterdam en Utrecht. Zo is er altijd een mooi aanbod voorradig, van cabrio tot stationwagen.”

Tags: , , ,

Wagenpark privélease naar…Banden centraal in Aftersales…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties