bekeken: 1424 x
Waardeer dit artikel:
1 vote, average: 4,00 out of 51 vote, average: 4,00 out of 51 vote, average: 4,00 out of 51 vote, average: 4,00 out of 51 vote, average: 4,00 out of 5
(4,00)
(Inloggen is vereist)

Toyota 10e merkerkenning voor Peter Brouwers

DOMEIN: Schadeherstel

Geplaatst op: 2 maart 2018, 11:56

Leestijd: < 1 minuut

ABS Autoherstel Peter Brouwers in Roermond is onlangs door Toyota gecertificeerd als officieel merkerkend schadeherstelbedrijf. De certificering kwam tot stand in samenwerking met Toyota-dealer Oostendorp uit Roermond.

Met de erkenning van Toyota komt het totaal aantal merkerkenningen van Peter Brouwers op tien. Dat lijkt erg veel, maar moet gezien worden in relatie tot de grootte van het bedrijf van Peter Brouwers, die daar zelf over zegt: “Wij zijn met bijna vijftig man personeel wel wat groter dan het doorsnee schadeherstelbedrijf, dat er misschien tien heeft. In die zin is het voor ons ook beter te doen wat betreft de vereiste investeringen. Ik verwacht ook niet dat dit de laatste zal zijn. Dat we er nu inderdaad tien hebben, komt ook doordat we al zeven, acht jaar geleden, als een van de eerste bedrijven in de sector, zijn begonnen met merkerkend schadeherstel. Allereerst met Renault.”

Dealer

Net zoals de Toyota-merkerkenning tot stand is gekomen in samenwerking met een dealer uit de buurt, zijn alle merkerkenningen van Peter Brouwers het resultaat van een dergelijke samenwerking. “Dat kan ook niet anders. Je moet aangesteld worden door een dealer om voor hun het schadeherstel te mogen uitvoeren.”

Omdat de relatie met de dealers goed is, is Peter Brouwers ook niet bang dat de merkerkenning maar voor korte duur is. Immers, voor iedere merkerkenning gelden weer bijzondere eisen. Dat de ene merkerkenning makkelijker te behalen is dan de andere, zul je Peter Brouwers niet horen zeggen. “Voor Volvo bijvoorbeeld, maar ook voor Toyota, moet je investeren om te mogen werken aan hybrides en zo heeft ieder merk zijn specifieke eisen.”

De voordelen van merkerkenning zijn volgens Peter Brouwers echter groot. “Je personeel krijgt de opleidingen bij de importeur. Via de importeur krijg je ook toegang tot de fabrieksinformatie en je krijgt dan ook alle begeleiding die je nodig hebt voor het merkerkend schadeherstel.”

Tags: , , , ,

Enquête: vaker naar grossier…Laagste aantal…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties