bekeken: 7086 x
Waardeer dit artikel:
700 votes, average: 2,66 out of 5700 votes, average: 2,66 out of 5700 votes, average: 2,66 out of 5700 votes, average: 2,66 out of 5700 votes, average: 2,66 out of 5
(2,66)
(Inloggen is vereist)

Universele garages bedreigen dealerpositie

DOMEIN: Algemeen

Geplaatst op: 18 februari 2013, 11:50

Leestijd: 1 minuut

Kiezen voor een universelere werkplaats, meer profileren met kwaliteit en meer onderdelenverkoop aan universelen. Dat is het advies aan dealers van Steve Young. De directeur van ICDP, de internationale denktank voor autofabrikanten, treedt zelden naar buiten. Voor Aftersales Magazine maakt hij een uitzondering.

Universele garagebedrijven kunnen op lange termijn een serieuze bedreiging vormen voor de positie van dealerwerkplaatsen en andere erkend reparateurs, is de visie van aftermarketspecialist Young. “De hele structuur van het traditionele dealernetwerk kan worden ondermijnd als universele garages hun marktpositie versterken. Tenminste, als dealers en erkende reparateurs afhankelijk blijven van één merk”, zegt hij.

Dealerwerkplaatsen moeten meer inzetten op een breder merkenportfolio, luidt dan ook zijn advies. “Een dalende markt, terughoudende consument, prijstransparantie en hardere concurrentie zorgen voor druk op de margebijdrage uit de werkplaats bij dealers. Dat is ondertussen bij velen een harde waarheid. De tijd is voorbij dat een werkplaats, die hoofdzakelijk op één merk is gericht, voldoende oplevert om het dealerbedrijf overeind te houden. Bovendien is er weinig zicht op margeverbetering bij de verkoop van nieuwe auto’s en ook bij occasions zijn de verdienmogelijkheden kleiner geworden.”

“Ander bijkomend fenomeen is dat geautoriseerde werkplaatsen nog moeite hebben met de transparantie van internet en opkomst van nieuwe online-concepten. Daar komt nog eens bij dat dealers te maken hebben met relatief hoge kosten, omdat ze moeten voldoen aan bepaalde merkenstandaards en vastgestelde prijsstellingen.”

Professioneel

“Een paar dingen zijn van groot belang in de aftersalesstrategie van dealers: uitbouw van universele werkplaatsactiviteiten en de verkoop van onderdelen aan universele bedrijven en schadeherstellers”, vindt hij.

Lees hier het complete artikel in Aftersales Magazine nummer twee >>

Tags: , , , , , ,

Care Schadeservice verandert…Glasgarage in Europees netwerk
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties