bekeken: 1467 x
Waardeer dit artikel:
1 vote, average: 3,00 out of 51 vote, average: 3,00 out of 51 vote, average: 3,00 out of 51 vote, average: 3,00 out of 51 vote, average: 3,00 out of 5
(3,00)
(Inloggen is vereist)

‘ViaBovag scoort beter dan concurrenten’

DOMEIN: Retail

Geplaatst op: 6 augustus 2019, 12:58

Leestijd: 1 minuut

In het nieuwste periodiek onderzoek in opdracht van Bovag gooit de eigen occasionportal hogere ogen dan concurrerende sites. ViaBovag.nl zou het populairste platform zijn voor de consument, de hoogste koopintentie kennen en meer dan voldoende aanbod bevatten.

De meting is uitgevoerd door marketingbureau MeMo2, na afloop van het tweede kwartaal. Centraal stond de bekendheid van en voorkeur voor occasionwebsites. MeMo2 doet dit periodiek in opdracht van viaBovag.nl, om zo ook de campagne-inspanningen te kunnen evalueren.

Aankoop

ViaBovag.nl ging ruim een jaar geleden van start. De cijfers van de nieuwste peiling (april t/m juni 2019) leren dat de helft van de consumenten die de site hebben bezocht, daadwerkelijk een aankoop heeft gedaan. Voor Marktplaats, Autoscout en Autotrader is dat volgens Bovag circa 20% en voor AutoTrack 16%. Verder koppelt bijna drie kwart van de consumenten viaBovag.nl aan ‘garantie’. De eerstvolgende is Gaspedaal, met 32%.

Betrouwbaar

Zeven van de tien consumenten vinden viaBovag.nl ‘betrouwbaar’, gevolgd door Gaspedaal (49%) en Marktplaats (22%). Verder zegt 55% van de consumenten dat viaBovag.nl een groot aanbod biedt. Alleen autowereld.nl scoort hier lager (44%), de rest allemaal hoger (Marktplaats 70%). “Op zich logisch natuurlijk, gezien de eisen aan het aanbod op de site”, reageert Bovag-woordvoerder Tom Huyskens.

Tags: , , , , ,

Van Helvoort in bestuur…Liqui Moly gaat verkoop…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties