bekeken: 671 x
Waardeer dit artikel:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Virtuele introductie nieuwe Wintrac

DOMEIN: Retail

Geplaatst op: 15 juni 2020, 15:10

Leestijd: < 1 minuut

De bekende Snowtrac van Vredestein kreeg een upgrade én een nieuwe naam: Wintrac. De nieuweling kreeg maandag niet zoals gepland een introductie op Tire Cologne, maar een virtuele: een primeur voor Vredestein. Op het hoogtepunt keken zo’n 1600 mensen naar het online evenement.

De nieuwe naam onderstreept de kwaliteiten voor natte winters als voor die in de sneeuw. Een band die geëvolueerd is van een op sneeuw gerichte band naar een allround winterband met een focus op de (west-) Europese winters. Met deze Wintrac ontstaat een nieuwe Wintrac-familie, waarin de al bestaande Wintrac Pro fungeert als de evenknie voor de ultra-high-performance-markt.

De nieuweling kent een nieuwe structuur en nieuwe materialen. Het profielontwerp met V-groefstructuur belooft een optimale waterafvoer in zowel de lengte- als de breedterichting. De schouderblokken hebben de gepatenteerde adaptieve 3D-lamellen die de profieldiepte volgen en zo gedurende de levensduur blijven presteren. Ten opzichte van de voorganger levert de nieuwe band 10 procent betere waterafvoer, 5 procent meer lengte aan lamellen en een 5 procent groter rubberoppervlak dat daadwerkelijk het wegoppervlak raakt. De jongste generatie silica-compound met een hoge dichtheid heeft weer een unieke mix aan polymeren en harsen. De fabrikant claimt bovendien tot wel tienduizend kilometer meer te kunnen rijden op een set banden. Een lagere rolweerstand ten slotte zorgt voor besparingen op brandstofkosten.

Nieuwe visuele identiteit

Tegelijk met de nieuwe Wintrac introduceert Apollo Tyres Ltd, eigenaar van Vredestein, een nieuwe visuele identiteit voor het van oorsprong Nederlandse merk. Met de nieuwe uitstraling wil het de wereldwijde groeiambitie vorm geven, zonder daarbij in te boeten op de traditionele merkwaarden zoals het Europese erfgoed, de prestaties en het ontwerp. Voor de herontwikkeling tekende een bureau uit Londen, Jones Knowles Ritchie. Aan de basis van de nieuwe huisstijl staat de gedachte ‘refined by design’, ofwel verfijnd door het ontwerp.

De nieuwe merkidentiteit zal gedurende de komende 12-18 maanden worden uitgerold.

Tags: , ,

Marc Beers directeur new…Petronas lanceert…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties