bekeken: 1201 x
Waardeer dit artikel:
1 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 5
(5,00)
(Inloggen is vereist)

‘Vlak xenon en halogeen nog niet uit’

DOMEIN: Werkplaats

Geplaatst op: 5 oktober 2017, 09:32

Leestijd: < 1 minuut

Voor een vakblad met de titel Aftersales Magazine is het wellicht geen logische gesprekspartner, de senior director market strategy OEM bij Lumileds. In de wetenschap dat de aftermarket bestaat bij de gratie van eerste montage, schetst Dirk Vanderhaeghen de ontwikkelingen op het gebied van autoverlichting.

Terwijl ik dit artikel schrijf is de industrie verzameld op de beursvloer in Frankfurt. Daar is elektrisch rijden het toverwoord, schuilt de diesel op de strafbank en tonen de nieuwe (studie)modellen immer zwieriger ledverlichtingslinten. “Verlichting is sinds jaar en dag hét instrument om een fabrikant en diens modellen eigen gezicht te geven”, signaleert Dirk Vanderhaeghen.

Senior salesmanager Benelux & VK, Coen Bosch valt zijn collega bij: “Je kunt tegenwoordig bijna geen autoreclame meer zien zonder dat er fragmenten in zitten die de auto in het donker tonen. Juist om dat lichtbeeld als merkimago te onderstrepen.”

Lichtsieraad

Met name modelfacelifts leunen sterk op aangepaste verlichting. “Verlichting en koetswerk worden in toenemende mate met elkaar verweven. Was nog niet zo lang geleden de verlichtingsunit herkenbaar als afzonderlijk component, dat onderscheid verdwijnt geleidelijk aan”, zegt Vanderhaeghen. “Bij studiemodellen zie je al complete panelen getransformeerd worden tot een soort lichtsieraad.”

Lees het hele artikel in nummer 9 van Aftersales Magazine, dat vrijdag 22 september verscheen.

Tags: ,

ASN opent vestigingen in…Autoschade Herstel…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties