Na de zomercampagne, waarin automobilisten werden aangemoedigd om voor hun vakantie de banden op spanning, profiel en schade te controleren, start een nieuwe bandencampagne van de gezamenlijke organisaties in mobiliteit, met de slogan “Check je bandenspanning elke twee maanden”.

Op de website van RAI Vereniging heeft voorzitter Steven van Eijk een korte boodschap over het belang van goede banden(spanning). Speciale aandacht gaat in de nieuwe campagne uit naar de noodzaak om extra spanning te geven bij opgewarmde banden. Immers, de adviesspanning geldt bij koude banden. Daarom is de boodschap bij bandenpompen uitgebreid. AIR-Serv is al begonnen met stickers op A4-formaat te plakken op hun circa 1900 bandenpompen.

Wintercampagne

In september buigt de projectgroep, bestaande uit vertegenwoordigers van onder meer ANWB, Bovag, RAI Vereniging, Recybem en Vaco zich over de inhoud voor de wintercampagne. Die loopt weer gelijk met de bandenwisselweken.

Bandenbranche in beeld

Voor meer informatie raadpleeg ook de brochure Bandenbranche in beeld.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
16 september 2025
RAI Vereniging: Mobiliteitsplannen onvoldoende
16 september 2025
Helft elektrische rijders haalt actieradius niet
16 september 2025
Cor Baltus draagt stokje over aan Marco Faulenbach
16 september 2025
Chinees aanbod op AutoScout24 stijgt 34 procent
16 september 2025
Nog drie dealerbedrijven voor Omoda & Jaecoo
16 september 2025
3D-geprinte onderdelen uit afval
Meest bekeken berichten
Recente reacties