Na de zomercampagne, waarin automobilisten werden aangemoedigd om voor hun vakantie de banden op spanning, profiel en schade te controleren, start een nieuwe bandencampagne van de gezamenlijke organisaties in mobiliteit, met de slogan “Check je bandenspanning elke twee maanden”.

Op de website van RAI Vereniging heeft voorzitter Steven van Eijk een korte boodschap over het belang van goede banden(spanning). Speciale aandacht gaat in de nieuwe campagne uit naar de noodzaak om extra spanning te geven bij opgewarmde banden. Immers, de adviesspanning geldt bij koude banden. Daarom is de boodschap bij bandenpompen uitgebreid. AIR-Serv is al begonnen met stickers op A4-formaat te plakken op hun circa 1900 bandenpompen.

Wintercampagne

In september buigt de projectgroep, bestaande uit vertegenwoordigers van onder meer ANWB, Bovag, RAI Vereniging, Recybem en Vaco zich over de inhoud voor de wintercampagne. Die loopt weer gelijk met de bandenwisselweken.

Bandenbranche in beeld

Voor meer informatie raadpleeg ook de brochure Bandenbranche in beeld.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
19 december 2025
TECH360 levert eerste diagnosespecialist af
19 december 2025
Van Mossel Duitsland neemt leasevloot MisterGreen over
19 december 2025
Gerard Bolder voorzitter RAI Auto’s
19 december 2025
Resultaten autodealers iets beter in Q3
19 december 2025
Verkeersboetes sinds 2021 fors gestegen
19 december 2025
SDV is uitdaging voor schadeherstel
Meest bekeken berichten
Recente reacties