Mydigitalservice voor onderhoud Opel

Opel lanceert Mydigitalservice, een dienst om klanten op de hoogte te houden van de diverse werkzaamheden. Is de inspectie of onderhoudsbeurt klaar, dan krijgt de eigenaar bericht dat hij de auto kan ophalen.

De klant wordt met smartphone-notificaties geïnformeerd over de aanvang, visuele inspectie, onderhoudsbeurt en afronding. Technici kunnen onverwachte problemen – zoals versleten banden of remmen – via een video of foto vastleggen. Per sms of e-mail ontvangt de eigenaar een gepersonaliseerde URL-link, met daarin een foto of video en een inschatting van de kosten. Langs dezelfde weg kan de eigenaar de reparatie toestaan of afwijzen. Achteraf wordt digitaal een overzicht van de uitgevoerde werkzaamheden toegestuurd.

Transparantie

Tobias Theile, manager customer journey bij Opel, maakt de vergelijking met het volgsysteem van postorderbedrijven. “De klant blijft op de hoogte en bepaalt zelf welke werkzaamheden er uitgevoerd worden. Dit zorgt voor optimale transparantie en comfort. Verder bespaart het ook nog eens tijd. De klant kan op elk moment van de dag beslissingen nemen. De benodigde informatie is altijd aanwezig.” Mydigitalservice beleeft op dit moment een uitrol in twintig Europese landen.

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *