Terwijl er nog wordt gestaakt voor een nieuwe cao voor de kleinmetaal, waar ook de schadeherstelbedrijven onder vallen, zijn op 9 februari de eerste onderhandelingen begonnen voor een nieuwe cao voor de motorvoertuigen- en tweewielerbranche, waar autobedrijven bij zijn aangesloten. De huidige cao loopt tot 31 maart 2022 en geldt voor ruim 81.000 werknemers.

Bovag laat weten dat de werkgevers oog hebben voor de hoge inflatie en de gevolgen daarvan voor de koopkracht. De werkgevers zeggen zich te realiseren dat het belangrijk is om de sector aantrekkelijk te houden voor werknemers, zeker nu de concurrentie op de arbeidsmarkt hand over hand toeneemt.

Flexibel

Tegelijkertijd ziet Bovag ook dat de coronacrisis verschillend uitpakt voor de verschillende branches die Bovag vertegenwoordigt. De brancheorganisatie zet daarom in op maatwerk. Caroline Bekkering van de Bovag-delegatie: “Het was een constructief eerste gesprek, met begrip en respect voor elkaars positie. We streven naar een compacte, goed leesbare en uitlegbare cao, die de branche aantrekkelijk houdt. Wat ons betreft komt er snel duidelijkheid voor werknemers en werkgevers zodat we de blik weer op werken en ondernemen kunnen richten.”

Na de onderhandelingen van 9 februari staan er nog twee onderhandelingsronden gepland, op 3 en 16 maart.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
4 november 2025
Bosch vernieuwt online trainingsprogramma
4 november 2025
Campus VTS: een nieuwe stap vooruit voor garages
4 november 2025
Autobedrijf aansprakelijk na hack mailbox?
3 november 2025
Autoverkoop zet stijgende lijn voort in oktober
3 november 2025
AutoProfijt op weg naar de 100
3 november 2025
De kleurrijke carwashmarkt
Meest bekeken berichten
Recente reacties