Al zo’n 140 autobedrijven in Nederland maken gebruik van de technische support die Autodistribution Nederland begin 2021 heeft geïntroduceerd als onderdeel van de nieuwe start van Autodistribution in ons land: 69 bedrijven maken gebruik van de technische hotline (TechLine) en nog eens 70 bedrijven gebruiken het hele pakket, dat naast TechLine bestaat uit praktijktrainingen (TechTraining), toegang tot Haynes Pro-data (TechData), een programma voor uitleengereedschap (TechTools), producttrainingen (TechPro) en diagnose op afstand (TechRemote).
Deze technische support is exclusief voor het eigen netwerk van Autodistribution en in samenwerking met zusterbedrijf GrupEina. Autodistribution heeft inmiddels 22 autobedrijven aangesloten bij zijn eigen garageconcept AD Garage. Het pakket aan technische support is onderdeel van dit concept. Daarnaast biedt Autodistribution ook puur de technische ondersteuning met zijn concept TechExpert. Hierbij zijn 29 autobedrijven aangesloten.
Andere aanpak
Commercieel directeur Kees Willemsen toont zich tevreden met de tot nu toe bereikte resultaten. “De aanpak die wij hebben is geheel anders dan de andere aanbieders van technische support. In de eerste plaats hebben wij gekeken waar behoefte aan is en niet wat we kunnen aanbieden. Het is compleet andersom samengesteld dan gebruikelijk is. Daarnaast is het pakket compleet en niet een marketingtool om meer aan te kunnen bieden als mensen eenmaal zijn ingestapt. Door de samenwerking met onze zusteronderneming GrupEina hebben we een exclusieve samenwerking en het voordeel om met ze samen te werken. GrupEina is een toonaangevend bedrijf in technische automotive trainingen en data in Europa. Daar zit een bak kennis, ervaring en daadkracht achter die je nergens anders gaat vinden in Nederland. Het mag duidelijk zijn dat wij trots zijn op wat we te bieden hebben en we hebben dan ook realistische ambities die we met alle aangesloten Autodistribution-grossiers en de conceptgarages gaan behalen.”