Bovag Onafhankelijke Autobedrijven heeft een consumentenonderzoek gedaan naar de werkplaatsfactuur. Van de 604 respondenten geeft 62 procent aan te overwegen over te stappen naar een andere garage als de factuur onduidelijk is.

De Onafhankelijken krijgen in reviews gemiddeld een 8,8 en de consumenten geven in het onderzoek het cijfer zeven aan de werkplaatsfactuur. “Dat is een mooi cijfer voor de factuur, maar we gaan ervoor om daar een negen van te maken”, aldus Bovag-woordvoerder Paul de Waal. “Bedrijven gebruiken nu nog regelmatig onduidelijke omschrijvingen, codes of ingewikkelde technische bewoordingen waar de consument niets van snapt. Ook de opmaak kan
beter.”
Na het onderzoek is een aantal oplossingen voor een beter factuur voorgelegd aan twaalf particuliere autobezitters. Aan de hand van de uitkomsten van dat gesprek is een modelfactuur gemaakt.

De meest ideale factuur wordt op 4 oktober gepresenteerd tijdens het Bovag Jaarcongres. Er worden ook concrete tips gegeven aan de ondernemers om de (geautomatiseerde) factuur te verbeteren. “We hebben naast de ideale factuur ook een mooie, verrassende oplossing die we op het jaarcongres zullen tonen”, zegt De Waal.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
11 april 2025
ProMedia neemt Aftersales Magazine over
10 april 2025
CarXpert: zestig franchiseovereenkomsten getekend
10 april 2025
TNO opent smart mobility center op Helmondse campus
10 april 2025
Boetes voor Nokian en oud-werknemers
10 april 2025
VZR: Hoge afkoopsommen bij verplichte elektrische auto’s onacceptabel
9 april 2025
Nexus Automotive International onthult bandenstrategie
Meest bekeken berichten
Recente reacties