Bovag Onafhankelijke Autobedrijven heeft een consumentenonderzoek gedaan naar de werkplaatsfactuur. Van de 604 respondenten geeft 62 procent aan te overwegen over te stappen naar een andere garage als de factuur onduidelijk is.

De Onafhankelijken krijgen in reviews gemiddeld een 8,8 en de consumenten geven in het onderzoek het cijfer zeven aan de werkplaatsfactuur. “Dat is een mooi cijfer voor de factuur, maar we gaan ervoor om daar een negen van te maken”, aldus Bovag-woordvoerder Paul de Waal. “Bedrijven gebruiken nu nog regelmatig onduidelijke omschrijvingen, codes of ingewikkelde technische bewoordingen waar de consument niets van snapt. Ook de opmaak kan
beter.”
Na het onderzoek is een aantal oplossingen voor een beter factuur voorgelegd aan twaalf particuliere autobezitters. Aan de hand van de uitkomsten van dat gesprek is een modelfactuur gemaakt.

De meest ideale factuur wordt op 4 oktober gepresenteerd tijdens het Bovag Jaarcongres. Er worden ook concrete tips gegeven aan de ondernemers om de (geautomatiseerde) factuur te verbeteren. “We hebben naast de ideale factuur ook een mooie, verrassende oplossing die we op het jaarcongres zullen tonen”, zegt De Waal.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
3 september 2025
Samenwerking Ayvens en Plugsurfing
3 september 2025
Vakgarage grootste groeier in stagnerende formulemarkt
3 september 2025
1975-2025: EQUIP AUTO, 50 jaar passie
3 september 2025
Crisis is het nieuwe normaal
2 september 2025
1,2 procent meer occasions verkocht in augustus
2 september 2025
Uitstoot nu al onder doelstelling 2030
Meest bekeken berichten
Recente reacties