Fixico gaat een landelijke dekking met zijn autoschadeherstel-app aan, na een succesvolle pilot van drie maanden waarin er 510 opdrachten in en rond Amsterdam verwerkt zijn. Wat opvalt is dat autobezitters niet altijd de goedkoopste offerte kiezen, maar zeer gevoelig zijn voor service.

Uit gegevens van Fixico blijkt dat offertes van schadeherstellers tot wel 30 procent in prijs kunnen verschillen. Maar concurrentie tussen de verschillende erkende schadeherstellers vindt doorgaans niet plaats op basis van prijs. Derk Roodhuyzen, mede-oprichter Fixico: “We merken dat autobezitters service zoals gratis vervangend vervoer, haal- en breng-service en de snelheid van het schadeherstel zeer belangrijke factoren vinden bij het kiezen van de juiste offerte.”

Op dit moment is het gebruik van Fixico voor schadeherstelbedrijven nog gratis. In de toekomst wil Fixico een percentage over de uitgevoerde werkzaamheden gaan rekenen. Roodhuyzen: “Wij willen eerst aan onze herstellers laten zien dat we ze opdrachten kunnen aanleveren, net als in Amsterdam. Vervolgens is het ook eerlijk dat daar wat tegen overstaat, maar alleen als je van ons daadwerkelijk nieuwe opdrachten in de werkplaats hebt.”

De mede-oprichter van Fixico spreekt 9 april op de bijeenkomst ‘Innovaties en gamechangers in de autobranche‘ van Automotive Insiders.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
14 oktober 2025
Claro neemt Carwash Maastricht over
14 oktober 2025
Autoscout24: Occasionprijzen blijven dalen
14 oktober 2025
Sunny Cars: EV wordt nauwelijks verhuurd
14 oktober 2025
Top 10 leasemaatschappijen ongewijzigd
14 oktober 2025
Het nieuwe DNA van de werkplaats bepaalt de toekomst van de aftermarket
13 oktober 2025
RDW vernieuwt erkenningenstelsel
Meest bekeken berichten
Recente reacties