Dunlop heeft een nieuwe bandentechnologie ontwkkeld die bedoeld is om het geluidsniveau van de auto te verminderen. De technologie vermindert het geluid van de banden met 11 dBA.

De technologie Noise Shield vermindert geluiden die worden veroorzaakt door de bandholteresonantie (TCR). Dit geluid is het resultaat van lucht die in de band trilt wanneer de band over het wegdek rolt en waardoor constructiegeluiden in de auto hoorbaar zijn. Dunlops Noise Shield-technologie bestaat uit een laag van geavanceerd schuim in de band, zodat deze trillende lucht wordt verminderd.

De technologie vormt een effectieve oplossing voor de geluidspiek van de bandholteresonantie in de band en vermindert deze piek met wel 11 dBA. Dat levert ín de auto een geluidsvermindering van 4 dB op. Het resultaat: een veel rustiger rijomgeving bij uiteenlopende snelheden. Dunlop biedt de technologie op verzoek van Audi inmiddels aan op de sportievere modellen van het automerk, zoals de RS6 en RS7 en de nieuwe A8.

Dankzij de zeer lichte structuur heeft het geavanceerde schuim geen effect op de wegprestaties van de band of op de snelheid van de auto. Het schuim vormt gedurende de volledige levensduur van de band een integraal onderdeel. Bij normale omstandigheden zal er bovendien geen sprake zijn van verminderde werkzaamheid.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
11 april 2025
ProMedia neemt Aftersales Magazine over
10 april 2025
CarXpert: zestig franchiseovereenkomsten getekend
10 april 2025
TNO opent smart mobility center op Helmondse campus
10 april 2025
Boetes voor Nokian en oud-werknemers
10 april 2025
VZR: Hoge afkoopsommen bij verplichte elektrische auto’s onacceptabel
9 april 2025
Nexus Automotive International onthult bandenstrategie
Meest bekeken berichten
Recente reacties