In tegenstelling tot de verkoop van ‘gewone’ auto’s in Nederland gaan auto’s uit het exclusieve segment wel als warme broodjes over de toonbank. Uit de verkoopresultaten van Louwman Exclusive blijkt dat Lexus, Maserati, Morgan en McLaren in 2014 een mooie plus hebben laten zien ten opzichte van het jaar ervoor.

In absolute aantallen stelt het niet al te veel voor maar Maserati heeft het afgelopen jaar toch 125 auto’s in Nederland op kenteken gezet, een toename van 400 procent ten opzichte van het jaar daarvoor. Morgan deed 33 procent meer auto’s, Lexus pluste met bijna 17 procent en ook McLaren mocht groei noteren. Ook de zakelijke leasemarkt lijkt de luxeauto te ontdekken.

Arjen van Beek, algemeen directeur van Louwman Exclusive: “De verkopen tonen aan dat onze formule klopt. Liefhebbers van exclusieve automobielen vinden bij ons wat ze zoeken: mooie auto’s, passende service en duidelijke meerwaarde om bij ons een auto te kopen. Zo zullen wij ook komend jaar actief blijven met onze evenementen.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
11 april 2025
ProMedia neemt Aftersales Magazine over
10 april 2025
CarXpert: zestig franchiseovereenkomsten getekend
10 april 2025
TNO opent smart mobility center op Helmondse campus
10 april 2025
Boetes voor Nokian en oud-werknemers
10 april 2025
VZR: Hoge afkoopsommen bij verplichte elektrische auto’s onacceptabel
9 april 2025
Nexus Automotive International onthult bandenstrategie
Meest bekeken berichten
Recente reacties