Bosch, wereldwijd toonaangevend technologiebedrijf en dienstverlener, kende vorig jaar een groei van 12 procent in Nederland. De totale netto-omzet (inclusief niet-geconsolideerde verkoop en interne verkoop aan Bosch-bedrijven) bedroeg in 2014 1,8 miljard euro, tegenover 1,6 miljard euro het jaar ervoor.

De geconsolideerde verkoop van Bosch op de lokale Nederlandse markt steeg tot 504 miljoen euro, tegenover 490 miljoen euro in 2013. De omzetgroei is met name het gevolg van de goede resultaten van Bosch Transmission Technology, Bosch Rexroth en de divisie Bosch Power Tools.
Bosch blijft met 18 locaties een belangrijke speler op de Nederlands arbeidsmarkt en telt nu ongeveer 4.000 medewerkers in Nederland.

“Onze technologische expertise en hoge kwaliteit in traditionele bedrijfssectoren blijven sleutelfactoren voor de sterkte van Bosch, wereldwijd maar ook in Nederland. Daarnaast speelt connectiviteit een steeds belangrijker rol in al onze divisies. We zien een toenemende vraag naar innovatieve producten gemaakt ‘voor het leven’ en verwachten een verdere groei van onze lokale business in 2015,” zegt Gerhard Kobesen, managing director van Bosch in Nederland.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
11 april 2025
ProMedia neemt Aftersales Magazine over
10 april 2025
CarXpert: zestig franchiseovereenkomsten getekend
10 april 2025
TNO opent smart mobility center op Helmondse campus
10 april 2025
Boetes voor Nokian en oud-werknemers
10 april 2025
VZR: Hoge afkoopsommen bij verplichte elektrische auto’s onacceptabel
9 april 2025
Nexus Automotive International onthult bandenstrategie
Meest bekeken berichten
Recente reacties