Het belang van tijdige en juiste opvolging van leads wordt steeds belangrijker, zowel voor nieuwe als voor tweedehands auto’s. Dit blijkt uit recent onderzoek van Marktplaats Zakelijk. Het onderzoek toont aan dat bij tweedehands auto’s na het eerste contact via mail of telefoon 3 dagen later een showroom bezoek volgt.

Vuistregel die in de branche gebruikt wordt, is dat 50% van de showroom bezoekers ook daadwerkelijk een auto koopt. Een snelle opvolging van deze leads is dus essentieel. Bij nieuwe auto’s is dit het aantal dagen tussen eerste contact en showroom bezoek gemiddeld 8 dagen. Een andere constatering die Marktplaats heeft gedaan is dat het aantal contact momenten bij een tweedehandsauto gemiddeld rond de 1.5 ligt. Bij een nieuwe auto is dit gemiddelde 5.

Op 23 september organiseert Marktplaats Auto twee roadshows voor merk dealers en universele dealers om de cijfers rondom leadopvolging te delen. Tijdens deze eerste editie geeft onder andere Michiel Aker (Business Development Manager bij Marktplaats) antwoord op de vraag: hoe maakt u van een online lead een showroom bezoeker? Hierbij staan meer inzichten rondom online auto’s zoek- en aankoopgedrag centraal. Het evenement vindt plaats in het Bomencentrum in Baarn.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
3 juli 2025
All-seasonband General Tire voor suv
3 juli 2025
AkzoNobel met Solera in datagestuurde duurzaamheid
3 juli 2025
Totale occasionverkoop H1 stijgt 4,2 procent
3 juli 2025
Cyberveiligheid zet branche op scherp
2 juli 2025
Hella Gutmann integreert KI in diagnoseapparatuur
2 juli 2025
B-to-C occasionverkopen H1 nagenoeg gelijk
Meest bekeken berichten
Recente reacties