De gemiddelde bandenomzet per universeel autobedrijf is gestegen van 663 stuks in 2013 naar 689 stuks in 2015, een toename van bijna vier procent. Gelet op de verkopen tot en met juli zal dit jaar een doorsnee van 740 banden per autobedrijf opleveren, blijkt uit de nationale Bandenmonitor.

Uit de jongste marktanalyses blijkt verder dat de gemiddelde verkoopprijs van een band is gedaald van 79 euro in 2013 naar 72 euro nu. Overigens liet de maand juli weliswaar een lichte volumedaling zien, de gemiddelde verkoopprijs lag een euro hoger, mede door relatief weinig promoties in bandenland.

De trend die de nationale Bandenmonitor laat zien, is gebaseerd op betrouwbare en meetbare administratieve data van inmiddels 366 universele autobedrijven, die al langere tijd de database vullen van Werkplaats Serviceprovider. Meer nieuws uit de bandenmonitor leest u in de vandaag verschenen nieuwe editie van Aftersales Magazine.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
15 augustus 2025
Conti’s voor zelfrijdende voertuigen
15 augustus 2025
Hogere omzet, lagere winst Hankook
15 augustus 2025
‘Vol gas tegen de muur’
14 augustus 2025
‘Geen richting aangeven grootste ergernis’
14 augustus 2025
Yokohama boekt 10,3 procent meer omzet in H1 2025
14 augustus 2025
Jan-Piet van Kesteren directeur Goodyear EMEA
Meest bekeken berichten
Recente reacties