‘Neerlands grootste en meest prestigieuze catwalk voor de automobiel’ – zo omschreef de organisatie van Concours d’élégance het evenement dat zich afgelopen weekeinde voltrok bij Paleis Het Loo in Apeldoorn.

Volgens de organisatie kwamen in totaal 27.845 bezoekers een kijkje nemen – een record. Ze konden er terecht voor klassiek en exclusief, historisch en eigentijds: tussen de vele tientallen modellen uit vroeger tijden stonden ook moderne, elektrische exemplaren. Ook de wedergeboorte van het illustere sportwagenmerk Alpine vormde een van de attracties. Op de Koningslaan trokken diverse malen per dag vooroorlogse racewagens een sprintje. Een internationale vakjury oordeelde over aspecten als originaliteit, restauratie en presentatie. Hoofdthema van deze editie was ‘zeventig jaar Ferrari’. Minstens zo boeiend als de modellen waren de mensen die hen omringden. De Nederlandse automotive branche was vertegenwoordigd met diverse sponsoren, onder wie het jubilerende (25 jaar) Heiwegen Consultancy. Ga naar Aftersales Plus voor een foto-impressie. Dubbelklik om de weergave te vergroten.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
18 april 2025
Schadeafhandeling Toyota Nederland via Openclaims
18 april 2025
Harvest Automotive benoemd tot officiële distributeur Atera
18 april 2025
Invoering betaald parkeren: ‘Het interesseert de gemeente niet’
17 april 2025
One-stop-shop-visie krijgt vorm
17 april 2025
42 procent minder verkeersdoden in 25 jaar
17 april 2025
Geen extra monteur maar extra bruggen
Meest bekeken berichten
Recente reacties