De maatschappij verandert in een rap tempo. Daarbij vergroot de digitalisering de wereld van de moderne mens. En daar hebben veel ondernemingen, zeker in de retailsector, onvoldoende antwoord op, aldus Carel Bikkers.

bikkers_carelMarkten veranderen door technologische ontwikkelingen. Bedrijven krijgen plotsklaps te maken met nieuwe vormen van competitie, maar ook met klanten die anders aan hun klantreis beginnen. En als je wilt aanhaken, moet je als bedrijf mee veranderen, zelfs bereid zijn om je businessmodel op zijn kop te zetten. Doe je het niet zelf, dan doet je concurrent het wel of erger, je klanten.

Veranderproces

Ondernemers en managers weten heus wel dat zij mee moeten veranderen, maar hebben daar vaak grote moeite mee. Met als gevolg dat ze te langzaam het veranderproces ingaan. Eén ding zien ze daarbij over het hoofd. Terwijl zij als leidinggevende de noodzakelijke veranderingen voor zich uit schuiven, verandert hun personeel wel. En sneller dan je lief is. Die gaan wel mee met de digitale ontwikkelingen. Die zijn in de privésfeer al voorbereid op de maatschappij van morgen, maar werken nog bij een in hun ogen ouderwetse onderneming. Lees het hele artikel van Carel Bikkers in Aftersales Magazine, nummer 7, dat vrijdag 30 juni is verschenen.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
6 juni 2025
Toyota en Suzuki in top 10 klantvriendelijkste bedrijven
6 juni 2025
EV wordt rijdende buurtbatterij
6 juni 2025
Sprookje
5 juni 2025
Alles-in-één energiebeheersysteem Elecq
5 juni 2025
Smidts neemt Ford in Assen over van Wensink
5 juni 2025
Ecobat verkoopt batterijdistributie aan investeerder
Meest bekeken berichten
Recente reacties