Onder de naam Tech360 introduceert de Partspoint Group deze maand een programma met technische ondersteuning en training voor het garagebedrijf. De uitrol verloopt via Brezan, TC Staadegaard en AD Grossiers.

Garagebedrijven kunnen bij Tech360 terecht voor technische vragen, toegang tot een kennisdatabase met ruim 9.500 items, Remote Services (zoals inleren van sleutels en trekhaken), Pass Thru (86 procent van het wagenpark), instructievideo’s en assistentie op locatie.

Specialiseren

Het programma voorziet verder in twee praktijkgerichte trainingsdagen per jaar. Garagebedrijven kunnen zich zo specialiseren tot Dieselpro, Aircopro, Turbopro of Hybridpro. Het programma wordt ondersteund door een eigen website. Binnenkort worden Tech360-presentatieavonden voor garagehouders gegeven. GMTO zal dan live laten zien hoe de Pass Thru-oplossing in de praktijk werkt.

Reparatie

Fred Kamphuis, vorige week benoemd tot directeur Productmanagement & Inkoop, is projectleider voor Tech360. Cor Baltus, CEO PartsPoint Group: “Binnenkort zal elke auto voor reparatie of regulier onderhoud, via Pass Thru, in verbinding met de autofabrikant gebracht moeten worden. Met Tech360 kan het garagebedrijf dit voortaan zelf, zonder een beroep op het dealerbedrijf te hoeven te doen.” De ondersteuning kost 1295 euro per garage per jaar.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
22 oktober 2025
Omzet GPC 4,9 procent hoger in derde kwartaal
22 oktober 2025
Schaeffler VLS breidt uit met Vitesco
22 oktober 2025
Fuchs introduceert voertuigscanners TwoTronic
22 oktober 2025
Apetrots op een prachtige branche
21 oktober 2025
GRS-partnerbijeenkomst nieuwe stijl maakt uitbreiding netwerk wereldkundig
21 oktober 2025
Zwaardere crashtests onthullen zwakke plekken in autostoeltjes
Meest bekeken berichten
Recente reacties