Technologieconcern Continental voert een merkwisseling door in zijn productprogramma voor de aftermarket op het gebied van aandrijving. Componenten als distributieriemen, kettingen en aanverwante artikelen worden niet meer verkocht onder het Contitech-merk maar uitsluitend als Continental.

continental-contitechEr ontstaat op die manier één, krachtig merk, stelt de onderneming. Continental-manager Rolf Sudmann licht toe: “De automotive innovaties van vandaag zijn de klussen voor de werkplaats van morgen. De brede synergie binnen ons bedrijf zorgt dat klanten erop kunnen vertrouwen dat we huidige OE-trends direct kunnen vertalen naar de specifieke vraag van de aftermarket.”

Verpakking

Continental benut de wisseling ook om de verpakking te vernieuwen, met grote foto’s die tonen welk artikel erin zit. De verpakking is bovendien bestand tegen olie en vuil, zodat ze ook in de omstandigheden van de werkplaats goed leesbaar blijven. Verder is voorzien in QR-codes met het oog op montagetips en aanvullende diensten. Voor de grossier biedt de nieuwe aanduiding het voordeel dat ze hun klanten alle producten van het concern onder één en hetzelfde merk kunnen aanbieden. “Daardoor ontstaat meer duidelijkheid op het schap”, aldus Sudmann.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
15 augustus 2025
Conti’s voor zelfrijdende voertuigen
15 augustus 2025
Hogere omzet, lagere winst Hankook
15 augustus 2025
‘Vol gas tegen de muur’
14 augustus 2025
‘Geen richting aangeven grootste ergernis’
14 augustus 2025
Yokohama boekt 10,3 procent meer omzet in H1 2025
14 augustus 2025
Jan-Piet van Kesteren directeur Goodyear EMEA
Meest bekeken berichten
Recente reacties