Thomas Vollmar, president van Auto Distribution International en directeur van de Duitse AD-grossiersgroep Carat, plaatst in zijn kerst- en nieuwjaarsboodschap een paar prikkelende opmerkingen aan het adres van het onafhankelijke kanaal.

vollmar-thomas_caratZo stelt hij dat ondernemers en managers de neiging hebben achterover te leunen als bepaalde bedreigende ontwikkelingen pas op lange termijn voelbaar worden. Voorbeeld; het lijkt erop dat de regelgevers in Brussel pas in 2021 een beslissing gaan nemen over wie de regie over de voertuigdata uit de connected car mag nemen. Nu gaan wachten op die besluitvorming zorgt er volgens Vollmar voor, dat autofabrikanten een enorme voorsprong opbouwen, want de connected car is er al.

Caruso

BMW’s Connected Drive en Mercedes Me bouwen hun platform vandaag al uit. In het onafhankelijke kanaal wordt wel tegengas gegeven, onder meer met de bouw van platformen als Caruso en Carmunication, maar het gaat Vollmar niet voortvarend genoeg. Nog lang niet alle relevante partijen zetten er hun schouders onder. In zijn geschreven boodschap aan de branche stelt Vollmar dat een voorsprong van het merkkanaal automatisch achterstand voor de vrije markt betekent. Dat kan alleen worden voorkomen door niet achterover te leunen, maar samen aan de slag te gaan.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
4 juli 2025
Soeterwold Automotive naar Menno Broers
4 juli 2025
An Dams bestuurder Profile International
4 juli 2025
Het verlangen naar duidelijkheid
3 juli 2025
All-seasonband General Tire voor suv
3 juli 2025
AkzoNobel met Solera in datagestuurde duurzaamheid
3 juli 2025
Totale occasionverkoop H1 stijgt 4,2 procent
Meest bekeken berichten
Recente reacties