Onlangs hebben opnieuw zeven autobedrijven zich aangesloten bij Carprof, de garageformule van de Partspoint Group die zich richt op het hogere segment autobedrijven. Het gaat om G. van den Akker uit Helmond, Tyrepoint Zwolle, GHV uit Venray, Ripperda uit Olst, Van Haarlem & Fisher uit Andelst, Ploemen uit Meerssen en A.P.W. Auto’s uit Reusel.

“We breiden ons netwerk actief uit. Ook onze huidige leden zijn enthousiast over Carprof. Zo is de nieuwe marketingstrategie tijdens de landelijke bijeenkomst enorm goed ontvangen door onze vestigingen”, aldus formulemanager Harold van Gestel.

Marketingstrategie

Met de zeven nieuwe leden telt Carprof op dit moment meer dan zestig vestigingen. Onlangs werd de marketingstrategie voor 2019 gepresenteerd, die voorziet in een aanpak voor het werven van nieuwe klanten en het versterken van bestaande klantrelaties. Harold van Gestel: “Centraal verzorgen wij voor onze leden de aanpak, coördinatie, implementatie en vormgeving. Op maat, gepersonaliseerd en met een significante korting op media door gezamenlijke inkoop. Dat scheelt de garagist tijd en geld.”

Diensten

Onderdeel van de Carprof-formule is naast marketingsupport een compleet pakket aan services. Er geldt een 24 maanden garantie op onderdelen en arbeidsloon. Met de Pechhulp en Service Card kunnen vestigingen klanten aan zich binden. Leden krijgen toegang tot de leasemarkt via Leaseprof en een volledig assortiment A-merkonderdelen. Carprof omvat bovendien opleiding, training en Pass Thru via TECH360, alsook een technische helpdesk. Kentekenloket, Klantenvertellen.nl, DTG en een volledig geautomatiseerd mailingsysteem behoren ook tot de tools. Wat voor Eric Rodink van Tyrepoint Zwolle de doorslag gaf, was de aansluiting bij WESP. “Het grootste voordeel van Carprof voor ons zijn de benchmarkanalyses in WESP”, aldus Rodink. “Dit geeft ons extra zicht op kansen voor omzet- en rendementverbetering van de werkplaats.”
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
4 juli 2025
Soeterwold Automotive naar Menno Broers
4 juli 2025
An Dams bestuurder Profile International
4 juli 2025
Het verlangen naar duidelijkheid
3 juli 2025
All-seasonband General Tire voor suv
3 juli 2025
AkzoNobel met Solera in datagestuurde duurzaamheid
3 juli 2025
Totale occasionverkoop H1 stijgt 4,2 procent
Meest bekeken berichten
Recente reacties