Tesla komt terug op zijn beslissing om een aanzienlijk deel van zijn verkooppunten te sluiten en nieuwe auto’s alleen nog online te verkopen. Door meer verkooppunten open te houden ziet Tesla zich genoodzaakt de verkoopprijzen met 3 procent te verhogen.

Onlangs sloot Tesla 10 procent van zijn verkooplocaties. Dit waren meestal outlets waar niet heel veel voetverkeer langskwam. Deze blijven gesloten. Een aantal ervan, gelegen op plekken met een hoge zichtbaarheid, zullen worden heropend, maar met minder personeel. De overige locaties die op de nominatie stonden om gesloten te worden zullen opnieuw worden beoordeeld. Sommige zullen alsnog dicht gaan, andere blijven open.

Online

Overigens blijft Tesla bij het uitgangspunt dat een nieuwe Tesla online wordt besteld. De outlets zullen alleen ter ondersteuning van dit online bestelproces dienen. Op verzoek blijven ook testritten mogelijk vanuit deze outlets. Tevens zal hier een beperkte voorraad aanwezig zijn voor klanten die onmiddellijk met hun nieuwe Tesla willen rijden.

Prijsverhoging

Als gevolg van de beslissing om meer outlets open te houden, zegt Tesla de verkoopprijs van zijn auto’s te moeten verhogen met ongeveer 3 procent. De prijsverhoging geldt alleen voor de duurdere modellen. De Model 3 van 35.000 dollar is van deze prijsverhoging uitgesloten.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
3 september 2025
Samenwerking Ayvens en Plugsurfing
3 september 2025
Vakgarage grootste groeier in stagnerende formulemarkt
3 september 2025
1975-2025: EQUIP AUTO, 50 jaar passie
3 september 2025
Crisis is het nieuwe normaal
2 september 2025
1,2 procent meer occasions verkocht in augustus
2 september 2025
Uitstoot nu al onder doelstelling 2030
Meest bekeken berichten
Recente reacties