74 procent van de automobilisten blijft bij de aanschaf van een andere auto bij dezelfde verzekeraar voor zijn autoverzekering. 36 procent heeft uitgebreid onderzocht of het voordeliger zou zijn van verzekeraar te wisselen. Dat blijkt uit onderzoek van online verzekeraar Allsecur onder 515 respondenten.

Daarbij valt op dat millennials (18 tot 34 jaar) minder trouw zijn aan hun verzekeraar dan 65-plussers. Van die eerste groep zegt 76 procent bij de aanschaf van een andere auto niet van verzekeraar veranderd te zijn. Onder de tweede groep was dat 85 procent.

Kritisch

Brandmanager Ron Adams: “Millennials zijn over het algemeen kritischer tegenover informatie en altijd op zoek naar meer value for money. Niet zo gek dus dat zij hun uitgaven wat meer onder de loep nemen en minder trouw zijn aan hun autoverzekeraar. Als zij ergens anders net zo goed, maar wel goedkoper verzekerd kunnen zijn, stappen zij maar al te graag over. Zeker nu dit online gemakkelijk vergeleken kan worden, wordt de drempel nog lager en is dit snel geregeld.” Millennials blijken ook veel meer tijd en energie te steken in een grondige vergelijking van autoverzekeringen: 57 procent van hen doet dat, tegenover slechts 25 procent van de 65-plussers. Ook hebben meer mannen (41 procent) dan vrouwen (31 procent) dit goed uitgezocht.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
20 november 2025
Kabinet
20 november 2025
Stijgende naamsbekendheid door AutoFirst
19 november 2025
Indoor navigatie voor Hyundai
19 november 2025
Schadegarant op de bres voor gebruikte delen
19 november 2025
Omzet Enterprise met miljard dollar gegroeid
19 november 2025
0W-16 motorolie Eurol voor Renault en Dacia
Meest bekeken berichten
Recente reacties