De verkopen van occasions door het autobedrijf aan de consument zijn in februari 2020 met 4,2 procent gestegen ten opzichte van februari 2019.

Dat blijkt uit cijfers van dataleverancier VWE. In totaal gingen er in februari 2020 114.088 occasions de showroom uit, tegenover 109.533 in februari 2019. In januari stegen de B-to-C-verkopen ook al fink. Toen met 6,6 procent.

Levendige handel

Ook de verkopen tussen consumenten onderling stegen iets: 2,8 procent tot een totaal van 50.407. De B-to-C-markt is daarmee ruim twee keer zo groot als de handel tussen consumenten onderling.

Dat de occasionhandel levendig genoemd mag worden blijkt ook al uit de B-to-B-verkopen. Die stegen met maar liefst 10,8 procent in februari 2020.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
18 april 2025
Schadeafhandeling Toyota Nederland via Openclaims
18 april 2025
Harvest Automotive benoemd tot officiële distributeur Atera
18 april 2025
Invoering betaald parkeren: ‘Het interesseert de gemeente niet’
17 april 2025
One-stop-shop-visie krijgt vorm
17 april 2025
42 procent minder verkeersdoden in 25 jaar
17 april 2025
Geen extra monteur maar extra bruggen
Meest bekeken berichten
Recente reacties