In een landelijke radio-, tv-en online campagne roept Focwa consumenten en bedrijven in Nederland op om, ondanks de coronacrisis, schades aan auto’s, caravans en campers te laten herstellen.
De centrale boodschap is dat aangesloten bedrijven strikt de RIVM-richtlijnen opvolgen en veelal aanvullende maatregelen nemen die het besmettingsrisico minimaliseren. “Nederlanders kunnen dus met een gerust hart hun voertuig laten herstellen.” Door afnemend wegverkeer nemen ook de hoeveelheid schades af. De orderintake bij Focwa-bedrijven is geslonken met vijftig tot zeventig procent vergeleken met dezelfde periode vorig jaar.
Klantcontact
“We merken dat consumenten aarzelen om schades te laten herstellen”, zegt Focwa-directeur Femke Teeling. “Dat is echt nergens voor nodig.” Ze wijst op de RIVM-richtlijnen, haal- en brengservice, afgesloten werkplaatsen en schermen die het klantcontact minimaliseren. Ook Jeroen Baars, directeur/eigenaar van Schadenet Rijnders, ziet geen enkele reden om schades niet te laten herstellen. “Wij desinfecteren veelvuldig de ruimtes waar onze klanten komen. Ook hebben zij geen toegang meer tot de werkvloer.” Karen Dijkstra, verkoopdirecteur Carglass: “Wij reinigen het stuurwiel, de autosleutels en de versnellingspook grondig en dragen altijd handschoenen. Daarnaast verruimen we de komende periode onze openingstijden en optimaliseren we onze mobiele dienstverlening.”