Met Oostenrijk en België/Luxemburg is Nederland een van de eerste landen waar medio 2023 het nieuwe retailmodel van Stellantis vorm gaat krijgen. Daarna volgt de rest van Europa.

Het nieuwe retailmodel is gebaseerd op vestigingen waar producten en diensten voor meerdere merken binnen Stellantis worden aangeboden. “Klanten profiteren van een opzet met meerdere merken, meerdere verkoopkanalen en een breder dienstenaanbod. Dealers krijgen een nieuw en efficiënt businessmodel, waarmee ze optimaal kunnen profiteren van de veertien merken die Stellantis in huis heeft”, zegt Uwe Hochgeschurtz namens Stellantis.

Winstgevend

“Het nieuwe model creëert synergiën, optimaliseert de distributiekosten en biedt aanvullende duurzame mobiliteitsoplossingen. Onze netwerkpartners spelen als vertegenwoordigers van onze merken een belangrijke rol.”

Stellantis verzekert zijn zakenpartners ervan dat het nieuwe model minstens zo winstgevend is en “waarschijnlijk beduidend winstgevender voor het dealernetwerk” wordt. Daarbij zal Stellantis kosten overnemen van zijn distributeurs, zodat zij minder risico dragen.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
5 december 2025
RAI Automotive Industry NL luidt de noodklok
5 december 2025
Vijftig elektrische Mini’s voor Profile
5 december 2025
Texa lanceert E-Diag Charger
4 december 2025
Omzet Autodoc stijgt met 17,0 procent
4 december 2025
Ola Källenius herkozen als president Acea
4 december 2025
Kinderen krijgen eigen verkeersbord
Meest bekeken berichten
Recente reacties