n de veranderende wereld van de automotive, waar technologie zich in rap tempo ontwikkelt en de verwachtingen van klanten blijven stijgen, zijn er bij REMA TIP TOP twee teams die zich elke dag weer betrouwbaar voor onze klanten weten in te spannen en vandaag zetten wij deze vakmensen in het zonnetje.
Partnercontent
Voor Nederland en België zijn in totaal twaalf accountmanagers in de buitendienst voor onze klanten op pad, aangestuurd door een ervaren verkoopleider. Op ons kantoor in Arnhem werkt een team van vijf medewerkers op de verkoopbinnendienst. Met z’n allen vertegenwoordigen zij meer dan 400 jaar ervaring in onze branche! Een indrukwekkend getal dat staat voor toewijding, vakmanschap en een ongeëvenaarde passie voor het vak.
De werkzaamheden van onze accountmanagers beslaan onder andere de verkoop, advies en technische ondersteuning op onze producten. Zij zijn het verlengstuk van onze organisatie, met als belangrijkste doel: het ontzorgen van de klant. Door frequente bezoeken bouwen zij duurzame relaties op, signaleren zij proactief behoeften en zorgen zij ervoor dat onze klanten altijd kunnen rekenen op maximale ondersteuning.
Het kloppend hart
En ook achter de schermen wordt er elke dag met enorme toewijding gewerkt. Onze verkoopbinnendienst vormt het kloppend hart van onze organisatie. Zij zorgen voor een soepele orderverwerking, technische ondersteuning en logistieke coördinatie. Hun werk is dan misschien minder zichtbaar, maar des te belangrijker. Dankzij hun nauwkeurigheid, klant- en oplossingsgerichtheid dragen zij dagelijks bij aan een van onze belangrijkste organisatiedoelstellingen: een tevreden klant!
Kennisoverdracht
Een ander belangrijk onderdeel van het werk is kennisoverdracht. REMA TIP TOP levert kwalitatief hoogwaardige producten voor een duurzame bandreparatie. Maar alleen in combinatie met de juiste werkwijze kan de gebruiker uiteindelijk weer veilig de weg op. Veel banden worden ‘gepropt’ met een koordje, dat is echter alleen een noodreparatie. De enige juiste manier voor het repareren van een band is het repareren van binnenuit en daar is kennis voor nodig. Onze medewerkers delen hun expertise regelmatig met klanten op locatie maar ook bij SVOB-opleidingen.
Natuurlijk investeren wij ook in de ontwikkeling van onze eigen verkoopteams. Zo volgen zij trainingen bij ons Duitse moederbedrijf REMA TIP TOP AG in Poing, waar zij worden bijgeschoold in de nieuwste technologieën en methodes. Op die manier blijft niet alleen de kennis behouden, maar blijven wij als werkgever interessant, wat in een tijd van krapte op de arbeidsmarkt een essentieel onderdeel is van onze organisatiestrategie!
Menselijke factor onmisbaar
In een tijd waarin kunstmatige intelligentie, digitalisering en automatisering steeds meer terrein winnen, lijkt het werkveld enigszins te veranderen. Hier spelen wij binnen de organisatie op in door verbeterprojecten, technische innovaties en talentontwikkeling. Wat als paal boven water blijft: de menselijke factor blijft onmisbaar, dat bewijzen onze verkoopteams elke dag opnieuw. Zij combineren technische kennis met mensenkennis. Zij zijn de brug tussen innovatie en praktijk, tussen systemen en gebruikers. En zolang er behoefte is aan persoonlijk contact, maatwerk en vertrouwen, blijven de verkoopteams van onschatbare waarde.
Samen – binnen én buiten – bouwen we aan een toekomst waarin ervaring, samenwerking en klantgerichtheid centraal staan.
REMA TIP TOP Bestel met gemak uw wielservice materialen
REMA TIP TOP Benelux www.rema-tiptop.nl