Autobedrijven hebben afgelopen maand 13,1 procent minder occasions aan consumenten verkocht dan in januari 2020.

Dat blijkt uit de jongste cijfers van VWE. Het totaal van 106.879 verkochte occasions lag 16.161 voertuigen onder dat van januari 2020. Ook consumenten onderling verkochten in januari 2021 minder occasions dan in dezelfde maand vorig jaar: 4,7 procent tot een totaal van 55.025 voertuigen.

Top drie

Volkswagen blijft het populairste merk onder occasionkopers. Daarvan verkocht het autobedrijf er in januari 13.858 aan consumenten, een marktaandeel van 13,0 procent. Peugeot bezet in de occasionverkoop een tweede plek, met 8490 voertuigen, een marktaandeel van 7,9 procent. Opel is derde met 8045 verkochte occasions, een marktaandeel van 7,5 procent.

Deel dit artikel op​

0 reacties

  1. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? Dat de occasionmarkt verzadigd is, dat consumenten grotere aankopen uitstellen ivm de langere crisisduur en voorzichtiger worden of dat consumenten juist meer vertrouwen hebben in de toekomst door het vaccineren en minder angstig zijn voor het toekomstig gebruik van het OV?

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
30 juni 2025
Dekra viert honderdste verjaardag
30 juni 2025
RAI Vereniging: Zet mobiliteit centraal
30 juni 2025
Clepa presenteert duurzaamheidsmanifest
30 juni 2025
Focus op bandenafzet
27 juni 2025
Formeel akkoord over cao MvT
27 juni 2025
123Ruit toont ambitie in MVO-jaarverslag
Meest bekeken berichten
Recente reacties