bekeken: 706 x
Waardeer dit artikel:
2 votes, average: 4,00 out of 52 votes, average: 4,00 out of 52 votes, average: 4,00 out of 52 votes, average: 4,00 out of 52 votes, average: 4,00 out of 5
(4,00)
(Inloggen is vereist)

Acea duwt consument naar Extended Vehicle

DOMEIN: Connected Car

Geplaatst op: 10 augustus 2018, 09:11

Leestijd: 1 minuut

De gemiddelde consument, zelfs degene met een connected car, zal www.cardatafacts.eu niet kennen. Maar het zal niet lang meer duren of de koper van een nieuwe auto zal op deze website worden gewezen – door zijn dealer.

Op het eerste gezicht lijkt het ‘gewoon’ een site die de consument voorlicht over het belang en nut van voertuigdata delen. Allerlei voordelen, die overigens ook wel terecht zijn, komen aan bod: eCall, parkeren, intelligente navigatie, ADAS. Bovendien, zo meldt de site, kunnen ondernemingen die de data mogen gebruiken allerlei diensten ontwikkelen waar jij als consument voordeel van hebt.

Kleine lettertjes

Maar eenmaal bij de kleine lettertjes blijkt de site powered by Acea. Niet zo gek dus dat Cardatafacts een lans breekt voor veilig delen van data. En dat dit volgens de getoonde informatie eigenlijk alleen kan via Extended Vehicle, het platform van de autofabrikanten. De site stelt dat autofabrikanten uiteraard bereid zijn data van de connected car te delen met anderen in de onafhankelijke markt. Maar wel via de fabrikanten, omdat die een veilig gebruik van de data kunnen garanderen. Je zou zeggen: tijd voor RAI en Bovag om hier een tegengeluid te laten horen, vooral richting consument.

Tags: , , , , , , , ,

Mahle verwerft alle aandelen…Controle: autobedrijf betaalt…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties