fbpx
bekeken: 3145 x
Waardeer dit artikel:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (3,00)

AD Nederland maakt nieuwe start

DOMEIN: Werkplaats

Geplaatst op: 8 oktober 2020, 11:38

Leestijd: 2 minuten

Doyen Auto Nederland maakt een nieuwe start met het Autodistribution-netwerk in Nederland. De API-grossiers van Doyen zijn als eerste benaderd om de overstap te maken naar het nieuwe Autodistribution-netwerk. Vervolgens zullen later dit jaar de eerste autobedrijven bij een van de formules van Autodistribution worden aangesloten.

Over de herintroductie van Autodistribution Nederland zegt Patrice Astor (foto hiernaast), ceo van Doyen: “In de huidige aftermarket in Nederland heeft Doyen alle troeven in handen om uit te groeien tot een referentie: een internationaal merk (AD), complete en innovatieve concepten die voldoen aan de behoeften van grossiers en garages, een erkend product- en dienstenaanbod, een efficiënte logistiek en onafhankelijke grossierspartners die betrokken zijn bij de strategie en de ontwikkeling van de netwerken.”

Drie garageformules

Voor de autobedrijven heeft Autodistribution Nederland drie formules: TechExpert, AD Garage en AD Garage Expert. Kees Willemsen, salesdirecteur Autodistribution Nederland: “TechExpert is puur een technisch concept, dat het autobedrijf ondersteunt, met name op het gebied van training en technische data. Het concept telt in totaal zes modules, die allemaal zijn gebaseerd op techniek. Er zit onder andere een technische hotline bij, Haynes Prodata is erbij inbegrepen en de mogelijkheid om speciaalgereedschap via de grossier te lenen. AD Garage is alles wat in TechExpert zit, inclusief marketing. Het autobedrijf heeft dan ook de uitstraling van AD en profiteert van de internationale afspraken binnen het AD-netwerk, bijvoorbeeld voor onderhoud richting de consument. Tussen AD Garage en AD Garage Expert is eigenlijk maar één verschil en dat is dat die laatste ook toegang geeft tot de leasemarkt.”

De TechExpert kan feitelijk ieder autobedrijf zijn. Voor AD Garage of AD Garage Expert zoekt Autodistribution Nederland naar de wat grotere bedrijven, die ook regiobescherming krijgen. Kees Willemsen verwacht binnen enkele weken de eerste namen van autobedrijven te kunnen geven die hebben gekozen voor een van de formules van Autodistribution. “Eerst moeten de grossiers instappen, daarna kunnen we gaan bouwen aan een netwerk van garages. Ik heb al van een behoorlijk aantal bedrijven toezeggingen gekregen. We willen dat in één keer naar buiten brengen. In het hele traject zijn een aantal grossiers al langer op de achtergrond actief geweest en die kennen hun klanten wel.”

Een streefaantal kan Willemsen niet noemen. “We streven naar een landelijk dekkend netwerk, afhankelijk natuurlijk van het aantal vestigingen dat een grossier heeft en hoe groot het gebied is dat hij bedient.”

Grossiers

Naast de API-grossiers, die als eerste het aanbod hebben gekregen om zich aan te sluiten bij het Nederlandse grossiersnetwerk, zoekt Autodistrubution naar onafhankelijke grossiers die wel in gezamenlijkheid het netwerk opnieuw willen optuigen. “Wij kiezen voor lokale helden die zowel op grossiers- als garageniveau onafhankelijkheid hoog in het vaandel hebben staan. Die bereid zijn samen te werken en zo voor een sterk landelijk netwerk zorgdragen.”

Op de foto boven: Kees Willemsen (rechts), salesdirecteur Autodistribution Nederland en Gunter Mareels, directeur Autodistribution Benelux.

Occasionprijs AutoScout 24…Strategisch plan voor…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties