45 procent occasions naar universeel

De Toyota Yaris (157 procent), de Peugeot 207 (133 procent) en de Tiguan van Volkswagen (127 procent) hebben in mei voor Fleetselect het meeste opgebracht. Dat blijkt uit de nieuwe b2b occasion-benchmark van het online veilinghuis.

Binnen de verdeling van kopers van de gebruikte auto’s ging de afgelopen maand het merendeel (22 procent) naar de handel, zo’n 13 procent naar de merkdealer, 11 procent was voor export bestemd en de merkspecialist was goed voor 10 procent. Uiteraard blijft het universele garagebedrijf groot afnemer met bijna 45 procent van de occasions.

“Terwijl overal in Europa economieën blijven kwakkelen, kijken we bij Fleetselect opnieuw terug op een topmaand. Mei is tot nu toe de beste verkoopmaand in de geschiedenis van Fleetselect. Met 1.166 verkochte auto’s ging het oude record van februari, 1.082 stuks, ruimschoots aan diggelen”, laat Egge Selles van het autoportaal weten.

Niet alleen de autoverkopen zijn gestegen, ook het team van Fleetselect wordt bijna maandelijks groter. Robin Woudsma is op 1 mei begonnen als marketingmedewerker op het Fleetselect-callcenter. Hij meet de klanttevredenheid bij de kopers en is actief met sociale media.

Download hier de occasion-benchmark van mei >>

Esmée Dirkse

Webmanager, officemanager, eventmanager; Esmée draait er haar hand niet voor om. In de afgelopen jaren heeft het takenpakket voor Aftersales Magazine een mooie evolutie laten zien, waarvan de gepubliceerde berichten slechts een kleine afspiegeling zijn.

Van Esmée Dirkse zijn er nog 2717 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Esmée Dirkse

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.