Uit cijfers van de internetportalen Autotrack, Autotrader, Autowereld, Marktplaats, Autokopen, Speurders, Autoscout24, Zomoto, Autotekoop en Autodealers blijkt dat er in de eerste maand van dit jaar 8,3 procent minder occasionadvertenties online stonden dan in januari 2011. Dit heeft bureau Aumacon berekend.

De eerste 31 dagen van 2011 konden autokopers via de tien portalen in totaal 1.337.737 advertenties van gebruikte auto’s vinden. In januari dit jaar waren dat er 111.116 stuks minder. Het aantal unieke occasionadvertenties daalde met 4,6 procent naar 458.011 stuks en het aantal nieuw geplaatste advertenties bedroeg de afgelopen maand 41,4 procent. Dit aantal is vergelijkbaar (41,5 procent) met dezelfde periode in 2012.

Download hier alle cijfers >>

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
31 oktober 2025
Van Mossel neemt Polestar Amsterdam over
31 oktober 2025
Omzet LKQ stijgt 1,3 procent in derde kwartaal 2025
31 oktober 2025
Aankoopadvies voor een hefbrug
30 oktober 2025
Evo Parts sluit zich aan bij AllParts
30 oktober 2025
Indicata: Occasionmarkt EV normaliseert
30 oktober 2025
Continental blijft onderdelenportfolio uitbreiden
Meest bekeken berichten
Recente reacties