Actrices domineren Pirelli-kalender

In Parijs is editie 2017 van de kalender der kalenders gepresenteerd. De nieuwste jaarplanner van Pirelli heet Emotional en is tot stand gekomen onder leiding van de Duitse fotograaf Peter Lindbergh. Hij is bekend met de materie: Lindbergh trad ook al in 1996 en 2002 aan om het beeldmateriaal te verzorgen.

Bij zijn jongste klus kon hij rekenen op de medewerking van niet de minste namen. Onder anderen Penelope Cruz, Nicole Kidman, Helen Mirren, Julianne Moore, Uma Thurman en Kate Winslet poseerden. De keur aan actrices weerspiegelt Lindbergh’s voorliefde voor het medium film. Niet geheel toevallig fungeerde de ‘Cité du Cinéma’ in Saint Denis als decor voor de kalenderpresentatie.

De nieuwste aflevering – uit een reeks van inmiddels 44 Pirelli-kalenders – draait om ‘de nieuwe schoonheid’. Volgens Lindbergh drijft de huidige samenleving (te) sterk op consumptie en een schoonheidsideaal waarin jeugdigheid en perfectie domineren. Met de dagelijkse werkelijkheid heeft die beeldvorming niets van doen, vindt de fotograaf. “Met de Pirelli-kalender wilde ik duidelijk maken dat werkelijke schoonheid veel meer is dan reclame ons vertelt. Ik wilde de vrouwen op een heel andere manier in beeld brengen, gevoel en emotie overbrengen.” Daarbij viel zijn keus op actrices die in zijn leven een belangrijke rol hebben gespeeld.

Mooie woorden. Zijn de plaatjes net zo fraai? Overtuig u zelf via deze link.

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2349 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.