AI over het nieuwe leasebusinessmodel

Hoe staat het met de houdbaarheidsdatum van het businessmodel van de leasemaatschappij? Wordt die datum binnenkort overschreden – en wat komt er voor in de plaats? Over het hoe en waarom geven experts hun visie tijdens de eerstvolgende bijeenkomst van kennisnetwerk Automotive Insiders (17 november).

In de markt doen zich diverse ontwikkelingen voor die knagen aan de leasesector zoals we die van oudsher kennen. De auto van de zaak is niet langer een vanzelfsprekende arbeidsvoorwaarde, bezit wordt minder van belang dan gebruik, verstedelijking rukt op, andere aanbieders van mobiliteit dienen zich aan, voertuigfabrikanten profileren zich nadrukkelijker als dienstverlener. Dat leidt tot nieuwe uitdagingen voor de stakeholders.

Welke dat zijn, wordt uitgebreid belicht tijdens de AI-bijeenkomst. Zo zet ING-marktonderzoeker Max Erich de belangrijkste trends en cijfers op een rij, waarna onder anderen Jeroen Barten het podium betreedt. De account group manager Automotive van marktonderzoeksbureau GFK geeft een update inzake private lease. Marchel Koops, directeur Athlon Car Lease Nederland (onlangs overgenomen door Daimler) zoomt in op de veranderingen die bij Athlon op stapel staan.

Het programma staat onder leiding van Ric van Vugt en Gert Huizing. Inschrijven kan op de website van Automotive Insiders, waar ook de volledige reeks sprekers te vinden is. Bezoekers krijgen tachtig euro korting op de nieuwe uitgave van de Aumacon Leasebedrijven Top-50, die tijdens de middag in Fort Wierickerschans (Bodegraven) wordt gepresenteerd.

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *