Akzo Nobel laat consument krasherstel zelf doen

Autolakkenproducent Akzo Nobel gaat zich met haar Stickerfix nadrukkelijk richten op de consumentenmarkt. Het gaat om een ultradunne zelfklevende folie, leverbaar in de lakkleur van vrijwel alle auto’s. Het product is bedoeld om kleine krasjes nagenoeg onzichtbaar te maken of om krasgevoelige plekken te beschermen.

De lakfabrikant richt zich via Stickerfix.nl rechtstreeks op de consument. De databank van de website heeft de lakgegevens van vrijwel alle automerken gekoppeld aan kentekens. Voor nog net geen 25 euro krijgt de consument binnen 24 uur een pakketje opgestuurd.

Eén verpakking, bestaande uit twee velletjes met voorgevormde stickertjes, is doorgaans meer dan genoeg om de auto vrij te maken van kleine krasjes of om krasgevoelige plekken (bijvoorbeeld bij de portiergrepen) te beschermen. Stickerfix is 0,15 millimeter dun, flexibel en bestaat uit een zelfklevend laagje, een sterke kunststof folie en hoogwaardige autolak, ook in metallic en pearl. De stickers kunnen met een warme föhn zonder schade aan de autolak weer eenvoudig worden verwijderd.

Toyota levert sinds begin dit jaar haar klanten standaard de zelfklevende folie van Akzo Nobel waarop originele autolak is gespoten. Ook ABS Autoherstel werk bij krasschade met Stickerfix.

Esmée Dirkse

Webmanager, officemanager, eventmanager; Esmée draait er haar hand niet voor om. In de afgelopen jaren heeft het takenpakket voor Aftersales Magazine een mooie evolutie laten zien, waarvan de gepubliceerde berichten slechts een kleine afspiegeling zijn.

Van Esmée Dirkse zijn er nog 2717 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Esmée Dirkse

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.