Laadpaal ANWB in samenwerking met Eneco

De ANWB gaat samenwerken met Eneco eMobility bij het aanbieden van laadpunten en het uitgeven van laadpassen voor bezitters van elektrische auto’s. ANWB heeft samen met Eneco een aanbod ontwikkeld om thuisladen aantrekkelijk te maken voor iedereen die in een elektrische auto rijdt. Klanten laden met alle laadpalen en -passen op 100 procent groene stroom afkomstig van Europese zon en wind. 

De klanten krijgen online inzicht in hun laadtransacties. Ook wordt aangegeven hoeveel CO2-uitstoot het milieu is bespaard. Rijders van een elektrische auto kunnen een laadpunt aanvragen via anwb.nl. Het laadpunt wordt vervolgens door Eneco besteld en geïnstalleerd. Met de expertise van Eneco wordt de klant stap voor stap meegenomen bij de aanvraag en de klant ontvangt ook advies voor de beste laadoplossing. 

Transitie

Joris Laponder, Chief Commercial Officer (CCO) bij Eneco eMobility, is verheugd met de samenwerking: “De ANWB is een autoriteit op het gebied van mobiliteit en kan met haar bereik het verschil maken in duurzame mobiliteit voor consumenten. Eneco eMobility heeft al meer dan tien jaar ervaring met het aanbieden, installeren en onderhouden van thuislaadpunten. Beide organisaties zetten de klant op nummer één, maar samen vormen we een unieke combinatie waar energie en mobiliteit samenkomen. Nu wij de handen ineenslaan, hopen we een versnelling aan te brengen in de markt in de transitie naar duurzame mobiliteit.” 

ANWB en Eneco gaan voor een langdurig partnership waarbij ze hun gezamenlijke aanbod blijven ontwikkelen om duurzame mobiliteit te faciliteren. Het aantal particuliere rijders van een elektrische auto zal de komende jaren sterk toenemen. De ANWB wil haar leden graag helpen bij deze transitie. De aanschaf van een laadpaal is namelijk kostbaar en ingewikkeld. De komende jaren zal het aanbod nog beter worden afgestemd op de behoefte van de particuliere elektrische rijder. Daarbij valt te denken aan innovatieve nieuwe producten, betalingsmogelijkheden, abonnementen en productcombinaties.

Esmée Dirkse

Webmanager, officemanager, eventmanager; Esmée draait er haar hand niet voor om. In de afgelopen jaren heeft het takenpakket voor Aftersales Magazine een mooie evolutie laten zien, waarvan de gepubliceerde berichten slechts een kleine afspiegeling zijn.

Van Esmée Dirkse zijn er nog 2694 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Esmée Dirkse

Avatar

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *