App helpt consumenten bij keuze van banden

De Amerikaanse retailketen Sears Auto Center is een pilot gestart met een webapplicatie die consumenten helpt bij de keuze van autobanden die past bij hun persoonlijke voorkeuren.

De app maakt gebruik van de kunstmatige intelligentie van de IBM Watson Natural Language Classifier. Traditioneel worden banden verkocht zonder rekening te houden met de manier van rijden en de lifestyle van bepaalde consumenten. De Sears Auto Digital Tire Journey houdt daar wel rekening mee en deelt de consument aan de handen van de antwoorden die hij geeft in onder een bepaalde categorie rijstijl. De tool beveelt vervolgens banden aan, met de waardering van andere consumenten, zodat automobilisten een weloverwogen keuze kunnen maken.

De consument kan vervolgens de banden online kopen, een afspraak maken om zijn banden bij een Sears Auto Center te laten monteren, of hij kan een telefoonnummer gebruiken om meer informatie op te vragen en de banden vervolgens telefonisch te bestellen.

Emil Peeters

Emil is een ervaren redacteur met een brede belangstelling en een heldere schrijfstijl. Hij komt met enkele doortastende vragen snel tot de kern van de zaak.

Van Emil Peeters zijn er nog 2965 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Emil Peeters

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *