De Amerikaanse retailketen Sears Auto Center is een pilot gestart met een webapplicatie die consumenten helpt bij de keuze van autobanden die past bij hun persoonlijke voorkeuren.

De app maakt gebruik van de kunstmatige intelligentie van de IBM Watson Natural Language Classifier. Traditioneel worden banden verkocht zonder rekening te houden met de manier van rijden en de lifestyle van bepaalde consumenten. De Sears Auto Digital Tire Journey houdt daar wel rekening mee en deelt de consument aan de handen van de antwoorden die hij geeft in onder een bepaalde categorie rijstijl. De tool beveelt vervolgens banden aan, met de waardering van andere consumenten, zodat automobilisten een weloverwogen keuze kunnen maken.

De consument kan vervolgens de banden online kopen, een afspraak maken om zijn banden bij een Sears Auto Center te laten monteren, of hij kan een telefoonnummer gebruiken om meer informatie op te vragen en de banden vervolgens telefonisch te bestellen.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
17 september 2025
Fastned Gentbrugge als blauwdruk
17 september 2025
Met Logpay-kaart ook naar Argos en amiGo
17 september 2025
VNA ziet mobiliteitstransitie stilvallen
17 september 2025
BOVAG negatief over ‘pseudo-eindheffing’
17 september 2025
Revisiemotor gaat stuk: non-conformiteit in de werkplaats
16 september 2025
RAI Vereniging: Mobiliteitsplannen onvoldoende
Meest bekeken berichten
Recente reacties