Onder de naam Auto Salon Rotterdam opent eind november een nieuwe, landelijke autobeurs de deuren. Het moet een alternatief worden voor de afgelaste Auto RAI, waarbij het grote verschil is dat autoverkoop een belangrijk onderdeel van de formule is.

Organisatie Rotterdam Expo & Events mikt op 40.000 tot 50.000 bezoekers gedurende vier dagen, een andere schaalgrootte dan de ruim half miljoen bezoekers die de RAI gedurende tien dagen wist te trekken in de gloriedagen van het evenement. Er lopen nog onderhandelingen met zo’n zes automerken, maar Audi, Honda, Jaguar, Land Rover, Mercedes, Mitsubishi, Opel, Skoda, Tesla en Volkswagen behoren volgens de organisatie tot de gecontracteerde partijen.

Partners Autoveiling.nl en In de Wal Taxatiecenter maken het mogelijk om op het Taxatieplein auto’s te laten inspecteren en taxeren , maar ook om een gegarandeerd inruilbod te krijgen. Op deze manier wordt het verkoopkarakter van de beurs versterkt en de deelnemende importeurs en dealers vergroten zo hun kansen op een commercieel geslaagd evenement. Voor bezoekers werkt het drempelverlagend om een auto te kopen omdat ze niet met hun inruiler hoeven blijven te zitten.

Voor de liefhebbers die niet zelf een auto zoeken, maar wel geïnformeerd en vermaakt willen worden, hoopt Auto Salon Rotterdam een interessant programma te bieden. Zo is er een klassiekerplein, dat gevuld is door Octane Magazine van Ton Roks. Met zijn blad en andere media zoals BNR en RTV Rijnmond zijn mediapartnerschappen afgesloten.

Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
Meest bekeken berichten
Recente Reacties